Ești mereu răcit, te pricopsești imediat cu bolile contagioase și sistemul tău imunitar nu este foarte puternic? Nutriția joacă un rol foarte important în menținerea imunității ridicate, iar unele alimente pot preveni îmbolnăvirea, conținând nutrienți care fortifică sistemul imunitar.

Dacă vrei să previi răcelile și alte afecțiuni contagioase, e important să îți fortifici sistemul imunitar și trebuie să știi că poți face asta și prin alimentație. O dietă echilibrată, bogată în alimente sănătoase, pline de vitamine, minerale și alți nutrienți importanți, va menține organismul puternic în fața virusurilor și bacteriilor.

Alimente care fortifică sistemul imunitar

Ghimbirul

Consumat ca atare ori sub formă de ceai sau chiar adăugat în smoothie-uri, ghimbirul este unul dintre alimentele cu un puternic impact asupra sistemului imunitar. Acesta are proprietăți antiinflamatoare și totodată stimulează activitatea sistemului imunitar, fiind mai ales recomandat în tratarea răcelilor sau gripelor.

Turmericul

La fel ca și ghimbirul, turmericul este un aliat de preț al sistemului imunitar datorită efectelor sale antiinflamatorii. Curcuma, substanța activă din turmeric, are abilitatea de a reduce procesele inflamatoare din organism. Turmericul poate fi folosit pe post de condiment, în mâncăruri, dar și la prepararea ceaiurilor ori smoothie-urilor.

Fructele citrice

Vitamina C susține activitatea sistemului imunitar, de aceea este recomandată în tratarea, precum și în prevenirea răcelilor. Această vitamină se regăsește din belșug în fructele citrice, de aceea ar trebui ca acestea să nu lipsească din dieta ta. Portocalele, mandarinele, grepfrutul, lămâia și limeta ar trebui consumate zilnic pe post de gustare, sub formă de suc sau în preparatele gătite.

Usturoiul

Și ție îți spunea bunica să mănânci un cățel de usturoi pentru a preveni guturaiul? Ei bine, oamenii de știință confirmă spusele bunicii. Acesta are abilitatea de a lupta împotriva infecțiilor și de a menține imunitatea mărită.
Atenție însă, dacă suferi de gastrită sau ai aciditate mare la stomac, usturoiul îți poate cauza arsuri sau balonare.

Spanacul

Spanacul este bogat în vitamina C, dar și în antioxidanți și betacaroten, fiind benefic pentru imunitate. Pentru a fi cu adevărat eficient în sporirea imunității, se recomandă consumul acestuia în stare crudă, negătit. Asta pentru că expunerea la temperaturi mari îi afecteaza calitățile nutritive.

Ginsengul

Ginsengul este o plantă benefică mai ales pentru tractul respirator, ceea ce înseamnă că te poate ajuta să previi bolile pulmonare.
Sistemul imunitar este ajutat de substanțele active din ginseng în lupta cu virusurile și bacteriile.

Uleiul de măsline

Uleiul de măsline are o mulțime de proprietăți benefice, însă ceea ce puțini dintre noi știm este că poate susține activitatea sistemului imunitar. Asta pentru că este bogat în conținutul de acizi grași cu proprietăți antiinflamatoare, care contribuie la prevenirea bolilor.

Ceaiul verde

Ceaiul verde este renumit pentru că accelerează scăderea în greutate, însă e important să știm că el are și proprietăți antiiflamatorii și conține totodată antioxidanți care stimulează imunitatea organismului.

Nucile

Nucile conțin vitamina E din belșug, precum și acizi grași, de aceea sunt importante pentru imunitate. Asigură-te că mănânci nuci cel puțin de 2-3 ori pe săptămână, dacă vrei să ai un organismul puternic, deloc vulnerabil în fața bolilor.

Mierea naturală

Mierea este gustoasă, ameliorează simptomele răcelii și gripei, însă totodată poate contribui și la prevenirea instalării bolilor contagioase. Asta pentru că intensifică activitatea sistemului imunitar.

Cu cât organismul este mai slăbit, cu atât e mai expus îmbolnăvirii, de aceea este important să prevenim carențele alimentare printr-o alimentație echilibrată, bazată pe fructe, legume, cereale integrale și proteine animale de calitate.
Hidratarea joacă, de asemenea, un rol important. Asta pentru că un organism deshidratat este vulnerabil. Bea multă apă, dar și ceaiuri și sucuri naturale ori smoohie-uri. Supele sunt, de asemenea, recomandate dacă îți dorești să adopți un stil de viață sănătos.
Controalele medicale regulate și analizele anuale sunt indispensabile dacă vrei să fii sănătos și să previi apariția bolilor atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. Acestea permit medicului să facă recomandările necesare pentru menținerea unui echilibru.
Mănâncă bine, hidratează-te, fă mișcare zilnic și petrece timp în aer liber, iar problemele de sănătate vor sta la distanță. Cu cât ești mai echilibrat, cu atât vei fi mai sănătos.