Uneori, cheia pentru o viață fericită și împlinită poate să însemne doar schimbarea unor obiceiuri. Nu este întotdeauna ușor să îți modifici rutina zilnică, dar, odată ce reușești, poți descoperi că evoluezi vizibil, atât pe plan profesional, cât și pe plan personal.

Iată cele 10 obiceiuri care îți vor schimba viața:

Formează-ți un ritual de dimineață

Fie că e vorba de o cafea băută în liniște, un mic dejun sănătos sau să faci sport dimineața, începe-ți ziua cu o activitate care îți provoacă plăcere și care îți dă energie. În acest fel, în fiecare zi, te vei trezi cu gândul la această activitate, nu la ce ai de făcut la muncă sau la problemele personale pe care le ai de rezolvat.

Începe cu cele mai grele sarcini

Dacă te concentrezi întâi pe acele sarcini din zi care au cel mai mare impact și sunt cel mai dificile, odată ce le-ai dus la bun sfârșit, îți va fi mai ușor să le faci și pe celelalte, fiind astfel mai productiv. Vei scăpa repede de ce te stresează și vei putea să te bucuri de restul zilei.

Fă sport zilnic

Pe lângă îmbunătățirea sănătății și aspectului fizic, sportul îți îmbunătățește starea de spirit, crescând producția de endorfine, hormonii care funcționează ca anti-depresivi. Dacă simți că nu ai mult timp pentru exerciții, chiar și 15 minute pe zi pot fi suficiente, dacă sunt destul de intense.

Ia sarcinile pe rând

Studiile arată că foarte puțini oameni reușesc cu adevărat să se ocupe de mai multe sarcini în același timp. Nu este imposibil, însă este mult mai eficient să faci câte un lucru pe rând. În acest fel, mintea ta se poate concentra 100% asupra lui, iar apoi, când ai terminat, poți trece la următorul. Dacă începi cu responsabilitățile mai obositoare la începutul zilei, când ești mai odihnit, și continui cu cele mai ușoare mai târziu, vei fi mai productiv și mai eficient.

Citește cât mai mult

Cititul este o modalitate excelentă de a-ți mări cunoștințele, în timp ce te și relaxezi. Cărțile de ficțiune îți oferă o detașare de la realitatea cotidiană, dându-ți șansa să extragi învățăminte din poveștile personajelor, iar cele de non-ficțiune te pot ajuta să îți dezvolți personalitatea, cultura și să îți lărgești orizontul. De asemenea, citind înainte de culcare vei avea un somn mai liniștit.

Fii recunoscător pentru ce ai

Poate că ți s-a întâmplat să ai zile în care ți se pare că nimic nu merge bine și în care simți nevoia să te plângi continuu. Această atitudine îți poate face rău pe termen lung, pentru că te face să te concentrezi doar pe aspectele negative și să le neglijezi pe cele pozitive. Când îți dai seama că te afli într-o astfel de situație, fă un pas în spate și încearcă să îți amintești lucrurile bune din viața ta. De la lucrurile importante, sănătatea ta și a familiei, faptul că ai prietenii aproape, la cele mai simple – faptul că este o zi însorită sau că ai vorbit cu cineva drag.

Înconjoară-te de oameni pozitivi

Așa cum este important să reușești să observi și aspectele pozitive în orice situație, la fel de important este să ai în jurul tău oameni care reușesc să vadă jumătatea plină a paharului. O atitudine negativă poate deveni obositoare și chiar dăunătoare, mai ales pe termen lung. Dacă cei din jurul tău te descurajează constant, scoțând în evidență toate lucrurile care pot să meargă prost, caută să te distanțezi de ei.

Ia o pauză de la rețelele de socializare

Timpul constant petrecut pe rețelele de socializare scade productivitatea, făcându-te să pierzi timpul fără să fii conștient și poate chiar provoca depresie, din cauza nevoii constante de a te compara cu ceilalți. Încearcă, măcar pentru câteva ore pe zi, să închizi toate rețelele de socializare și să încerci să pui socializarea din lumea reală pe primul plan. Petrece timp cu familia, ieși în oraș, întâlnește-te cu prietenii, organizați seri de jocuri de masă etc.

Ai grijă de tine

Între problemele zilnice și stresul de la muncă, adu-ți aminte să îți lași timp și pentru tine. Cel puțin o oră pe zi, asigură-te că faci ceva care te face să te simți bine. Gătește, exersează un hobby, meditează, fă o baie relaxantă sau orice altceva îți face plăcere.

Comunică și ascultă

Să înveți să asculți este la fel de important ca a ști să comunici. Când asculți cu atenție ce au cei din jurul tău de spus, nu doar că asimilezi foarte multe informații noi, te ajută să îți cultivi empatia, deoarece vei vedea lucrurile din perspectiva celuilalt, dar și să îți îmbunătățești relațiile cu cei din jur.

Să implementezi toate aceste obiceiuri în viața de zi cu zi necesită dedicare la început. Cel mai important este să nu renunți, chiar dacă se întâmplă să ai zile în care uiți să le faci pe toate. În timp, aceste obiceiuri îți vor intra în reflex și îți vor îmbunătăți vizibil starea de spirit.