Știai că un consum regulat de alimente sănătoase poate fi benefic atât asupra organismului tău, cât și asupra creierului?

Alimentația poate fi un factor foarte important atunci când vine vorba de sănătatea la nivel cerebral, asociată, bineînțeles, cu vârsta, nivelul de stres și calitatea somnului.

Astăzi te invităm să descoperi o listă de 13 alimente care te vor ajuta să îți îmbunătățești memoria să îți menții sănătatea creierului.

  1. Broccoli

Cu un conținut bogat de vitamine, fibre și diverși antioxidanți, broccoli este un adevărat adjuvant al creierului în menținerea sănătății. Un consum regulat de broccoli poate reduce apariția bolilor neurodegenerative.

  1. Avocado

Avocado este un aliment bogat în grăsimi sănătoase. Prin conținutul său de vitamina K și acid folic, avocado este un bun adjuvant în îmunătățirea memoriei și a concentrării. Acesta previne formarea cheagurilor de sânge la nivelul creierului și previne accidentele vasculare cerebrale.

  1. Peștele gras

Peștele este bogat în grăsimi Omega-3, ce joacă un rol esențial pentru sănătatea creierului, îmbunătățind performanțele cognitive. De aceea, este recomandat consumul de scoici, somon, anșoa, sardine, păstrăv sau hering.

  1. Uleiul de măsline

Unele studii arată faptul că, dintre toate tipurile de ulei, cel de măsline ajută cel mai mult creierul. Acest lucru se datorează conținutului bogat de antioxidanți. Este recomandat consumul său în stare naturala, cum ar fi în salate, precum și evitarea gătirii lui la temperaturi ridicate.

  1. Nucile și semințele

Nucile și semințele sunt alimente bogate în vitamina E, care ajută creierul și nu îl lasă să îmbătrânească. De asemenea, au un conținut consistent de nutrienți, proteine, fibre și antioxidanti. Îți poți face zilnic un amestec de nuci, migdale, diverse semințe sau alune de pădure și te poți bucura de un mic dejun sănătos și gustos.

  1. Fructele de pădure

Fructele de pădure sunt unele dintre cele mai benefice alimente pentru sănătatea creierului, ajutând la o comunicare eficientă între neuroni. Astfel, consumul regulat de căpșuni, mure, zmeură, afine și alte fructe de pădure, antrenează creierul și previne apariția afecțiunilor precum Alzheimer sau Parkinson.

  1. Cafeaua

Oamenii de știință au reușit să demonstreze faptul că o cană zilnică de cafea, consumată de persoane cu vârste medii, reprezintă un tonic eficient pentru puterea de concentrare, dar și pentru memorie.

  1. Ciocolata neagra

Din fericire pentru multi iubitori de ciocolată, aceasta este o sursă bogată de antioxidanți, benefică pentru oganism. Dar nu orice ciocolată are acest beneficiu, ci doar ce neagră cu un conținut de 70% până la 100% cacao pură. Pe lângă gustul fermecător pe care îl are, ciocolata neagră reglează fluxul sanguin și menține sănătatea cardiovasculară și cea cerebrală.

  1. Cerealele integrale

Ovăzul, pâinea integrală sau orezul brun sunt un bun aliat al sănătății creierului. Acestea ajută la circulația sângelui și asigură o funcționare eficientă a memoriei și a funcției cognitive. De asemenea, germenii de grâu, datorită conținutului de Vitamina E și acizi grași Omega-3, sunt recomandați pentru o memorie puternică și sănătoasă.

  1. Ouăle

Nu uita să introduci în alimentația ta un consum regulat de ouă. Acestea nu îți asigură numai un mic dejun gustos și sățios, ci au și un rol esențial în sănătatea creierului. Ouăle au un conținut bogat de vitamina B6, vitamina B12 și vitamina B9. Unele studii arată că aceste vitamine sunt un adevărat aliat al sănătății la nivel cerebral, prevenind diverse afecțiuni.

  1. Sfecla roșie

Prin proprietățile sale multiple, consumul regulat de sfeclă roșie este recomandat pentru o bună sănătate a creierului. Multe studii au arătat faptul că, sfecla roșie, alături de spanac, salată sau țelină, este bogată în nitrați care, transformați în nitriți, ajută la creșterea fluxului de sânge și oxigen in organism.

Profesorul Daniel Kim-Shapiro, a arătat faptul că: ,,S-au facut foarte multe studii de amploare în care s-a demonstrat că sucul de sfeclă roșie scade tensiunea arterială, dar noi am vrut sa arătăm că acesta are și rolul de a crește fluxul sanguin la nivelul creierului. Exista zone în creier care, odată cu inaintarea în vârstă, sunt mai slab vascularizate și care sunt asociate cu demența și cu alte tulburari ale memoriei.”

  1. Ceaiul verde

Ceaiul verde are un conținut bogat in cofeina, fiind un bun adjuvant al funcției cognitive și crescând performanța și puterea de concentrare. De asemena, ceaiul verde conține un aminoacid numit L-Teanina, care ajută la reducerea anxietății și la inducerea unei stări de relaxare.

  1. Rozmarinul

Datorită proprietăților sale multiple, rozmarinul este considerat un adevărat elixir al tinereții. Numeroase studii au arătat faptul că rozmarinul este un bun tonic al creierului și al inimii, fiind recomandat mai ales pentru persoanele care depun, în mod constant, un efort intelectual intens. Infuzia de rozmarin se prepară dintr-o linguriță de plantă uscată și tocată mărunt, presărată peste apă clocotită. Se poate consuma simplu sau îndulcit cu miere de albine. Astfel, o infuzie de rozmarin pe zi poate fi doza de energie de care ai nevoie pentru a-ți îndeplini toate obiectivele pe care ți le propui.