Izolarea și distanțarea socială din această perioadă ne obligă să petrecem mult timp în casă, cu persoana iubită. Această situatie poate duce la apariția unor tensiuni, mai ales ca ne confruntăm cu multe incertitudini. Din fericire, aceste sfaturi te vor ajuta să îți dai seama unde greșești în relație și cum poți remedia aceste probleme înainte ca ele să o afecteze:

Ești prea critică

Când stați amândoi acasă, este ușor să observi fiecare detaliu din comportamentul partenerului. Trebuie să ții cont, totuși, că fiecare reacționează diferit în perioade stresante și că trebuie să îi lași libertatea celuilalt să se simtă în largul său acasă, fără să îi dai senzația că orice pas al său va fi analizat.

Te implici prea tare în munca partenerului tău

Dacă partenerul tău continuă să lucreze de acasă, vei afla, inevitabil, mai multe lucruri despre munca sa. Deși îi poți oferi sfaturi și te poți interesa de proiectele la care lucrează, ține minte să nu exagerezi. Evită să intervii cu sfaturi în momente nepotrivite, cum ar fi când este într-un meeting cu ceilalți colegi de muncă.

Nu îi acorzi suficient spațiu să lucreze

Chiar dacă nu aveți posibilitatea să lucrați în camere separate, ceea ce ar fi ideal, puteți totuși să vă stabiliți fiecare spațiul său, în care celălalt să nu intervină. Nu umbla în lucrurile partenerului fără permisiunea sa și ajută-l să creeze un spațiu propice ca să își poată desfășura munca de acasă.

Devii codependentă

În afară de spațiul fizic, trebuie să acorzi importanță și spațiului mental. Ține cont de necesitățile celuilalt și de programul său. Stabiliți împreună programul de muncă, dar și perioadele de relaxare și cele în care vreți să desfășurați activități de unii singuri.

Dacă decideți aceste perioade de la început, vei ști că partenerul tău vrea, de exemplu, să petreacă o oră citind după muncă și că îl poți ruga după aceea să te ajute la ceva sau să îl întrebi dacă vrea să faceți o activitate împreună. Fiecare dintre voi trebuie să aibă spațiul să se preocupe de propriile hobby-uri, fără să simtă că celălalt îi limitează în vreun fel aceste pasiuni.

Nu îți întrebi partenerul cum se simte

În aceste perioade tensionate, ai poate tendința să te lași acaparată de propriile nesiguranțe și probleme. Nu uita, însă, să îți întrebi și partenerul cum se simte. Să te interesezi de starea sa, precum și să afli ce l-ar ajuta să se simtă mai bine, îl va face să simtă că e important pentru tine și îți va ajuta relația pe termen lung.

Nu acorzi importanță igienei personale

Deși stai acasă, nu uita să îți îngrijești părul, pielea și corpul ca și până acum. Nu trebuie să renunți la hainele comode, dar ar fi bine să ai haine de zi și să nu petreci toată ziua în pijama.

Nu îți faci îndatoririle în casă

Fii atentă la treburile casnice și ajută-ți partenerul în a le rezolva. Ca și în cazurile de mai sus, un program poate fi benefic în a împărți îndatoririle în mod egal, în așa fel încât niciunul dintre voi nu va simți că lucrează prea mult.

Te închizi în tine

Aceasta poate fi o reacție normală în momente de anxietate, dar nu este benefică pentru o relație de lungă durată. Să comunici cu partenerul tău despre problemele tale te va ajuta să te descarci și îl va ajuta și pe el să înțeleagă prin ce treci.

Ai o atitudine prea dură

Atunci când ești deranjată de ceva, ai grijă la felul în care îți formulezi cuvintele. Dacă vorbești răstit sau reproșezi lucruri într-un mod prea dur, îți vei determina partenerul să devină defensiv și poți isca o ceartă pe care niciunul dintre voi nu și-o dorește.

Încearcă să explici calm motivul pentru care ai vrea să facă un lucru diferit. Să îl acuzi pe celălalt că nu te ajută niciodată în casă poate fi deranjant, în schimb, să îi explici că ai nevoie de ajutor în treburile casnice și, la fel ca el, ai nevoie și de timp liber, îl va face să înțeleagă motivele din spatele unei supărări.

Nu remarci lucrurile bune

La fel de important pentru a-ți face partenerul să îți înțeleagă nevoile este să remarci lucrurile bune pe care le face. Dacă singura dată când aduci vorba de relația voastră este atunci când ceva nu merge bine, poți lăsa impresia că nu te satisface nimic din ce face deja.

Mulțumește-i partenerului când face un gest frumos pentru tine și arată-i că îl apreciezi pentru munca pe care o depune pentru relația voastră.

Nu faceți lucruri împreună

Codependența cu siguranță nu este benefică, dar nici separarea totală nu va ajuta. Stabiliți în programul zilnic și o perioadă pe care să o petreceți făcând ceva împreună. Cel mai bine ar fi să variați aceste activități, pentru a evita monotonia.

De exemplu, o dată pe săptămână, când aveți mai mult timp liber, puteți dedica o jumătate de zi gătitului unei rețete mai speciale împreună sau puteți chiar „merge” la o întâlnire. Aranjați masa (preferabil într-o cameră unde nu mâncați de obicei), apoi îmbrăcați-vă și voi ca și cum ați ieși în oraș la cină.

Îți verși frustrarea pe partenerul tău

E normal să ai perioade în care ești mai stresată, însă nu ar trebui să lași aceste stări să îți afecteze relația. Când ți se pare că te deranjează orice face partenerul tău, încearcă să faci un pas în spate și să te întrebi dacă te deranjează cu adevărat atitudinea lui sau ești irascibilă din alte motive.

Nu ai contact cu alți oameni

Oricât de apropiat ai fi de o persoană, să fie singura pe care o vezi și cu care comunici o perioadă îndelungată poate deveni sufocant, chiar obositor. Poate părea surprinzător, dar să ții legătura cu prietenii tăi, să vorbiți regulat sau chiar să faceți lucruri împreună, online (vă jucați, vă uitați la filme etc.), poate deveni un element cheie în păstrarea unei relații de lungă durată cu partenerul.