Când vrei să slăbești, ştii, deja, că este important să consumi cantităţi limitate de zahăr, dar dacă te bazezi pe fructe, pentru a scăpa de poftele nesănătoase, avem o veste care te va pune pe gânduri. Există câteva fructe care conţin cantităţi mari de fructoză şi îţi pot sabota dieta, aşa că trebuie să ai mare grijă cum le consumi.

Fructele sunt sănătoase, având un conținut mare de vitamine, minerale și apă, însă asta nu înseamnă că pot fi consumate în cantităţi mari. Pe lângă substanţele nutritive, vei asimila şi concentraţia ridicată de zahăr, iar riscul de îngrăşare va creşte simţitor. Nu înseamnă, însă, că trebuie să renunţi la aceste alimente delicioase şi sănătoase, ci doar că trebuie să le mănânci cu moderaţie.

Fructe care îngrașă și trebuie evitate când vrei să slăbești

Bananele – specialiştii în nutriţie spun că bananele trebuie evitate, dacă intentionezi să slăbești, deoarece aceste fructe reprezintă o sursă bogată de carbohidrați și calorii. O banana medie, de maximum 120 g, poate avea peste 100 de calorii. Așadar, renunță, pentru o perioadă, la banane, dacă vrei să scapi de kilogramele în plus sau mănâncă-le cât mai rar.

Rodia – este alcătuită în proporție de 14% din zaharuri, de aceea este contraindicată în curele de slăbire. De pildă, o cană de rodie poate avea până la 24 g de zahăr, adică echivalentul a 6 lingurițe.

Cireșele – aceste fructe sunt, uneori, consumate în exces în timpul curelor de slăbire, datorită efectului diuretic pe care le au. Acest lucru este, însă, greșit, pentru că cireșele sunt bogate în zaharuri – peste 13% din conținutul acestor fructe este alcătuit din zahăr.

Mango – la fel ca și banana, mango conține mulți carbohidrați, de aceea favorizează creșterea în greutate. O cană de mango, adică în jur de 160 grame, vine la pachet cu până la 100 de calorii.

Strugurii – în multe cure de slăbire sunt interziși din cauza cantităţii mari de zahăr – până la 16% din acest fruct. O cană de boabe de struguri poate avea până la 15 g de zahăr, adică echivalentul a 3,7 lingurițe.

Perele – se regăsesc și ele pe lista fructelor bogate în zahăr, acestea având o concentrație de până la 10% de zahăr. Cu cât sunt mai coapte, cu atât mai mult zahăr conțin.

Pulpa de cocos – apa de cocos este adesea recomandată în curele de slăbire, însă nu și pulpa. Asta pentru că are o concentrație prea mare de zahăr – 30 de grame de pulpă de cocos vin la pachet cu peste 100 de calorii.

Fructele deshidratate – orice fruct deshidratat este bogat în zahăr, asta pentru că are o densitate calorică mai mare decât varianta proaspătă. Curmalele, de pildă, sunt foarte bogate în calorii – o curmală are până la 65 de calorii. Prunele uscate conțin și ele mult zahăr, o porție de 30 g de prune deshidratate poate avea până la 70 de calorii.

Și stafidele, pe care le consumăm fie ca atare, fie în diverse prăjituri și deserturi, te pot îngrășa. O porție de 30 de grame de stafide vine cu un aport de 85 de calorii.

Ai aflat care sunt fructele care îngrașă, însă trebuie să știi că, dacă vrei să slăbești, nu trebuie să renunți complet la fructe, ci trebuie să le alegi pe acelea care au un conținut redus de zaharuri. Printre ele se numără următoarele:

  • Merișoarele
  • Zmeura
  • Afinele
  • Murele
  • Căpșunele
  • Kiwi
  • Grepfrutul
  • Pepenele roșu
  • Pepenele galben
  • Piersicile
  • Portocalele
  • Avocado

Dacă vrei să adopți o alimentație echilibrată și sănătoasă, fructele nu trebuie să lipsească din dieta ta zilnică. Este, de asemenea, foarte important să știi când și cum se consumă fructele. Nutriționiștii recomandă consumul de fructe între mese, pe post de gustare, ori cu 20-30 de minute înainte de o masă pricipală. Consumate după masă, acestea vor îngreuna digestia și vor provoca disconfort gastrointestinal.

Fructele se vor consuma singure, nu asociate cu alte alimente, în așa fel încât digestia să fie rapidă.