Pe timpul celor 9 luni de sarcină trebuie să acorzi o mare atenție alimentației tale. Iată lista de alimente interzise în sarcină, pe care ar trebui să le elimini din alimentație până după nașterea copilului.

Tu știi ce alimente pot afecta sănătatea copilului tău? Iată o listă cu 20 dintre acestea, pe care trebuie să le eviți în timpul sarcinii:

  1. Brânzeturi moi și lapte nepasteurizat

Lactatele și brânzeturile nepasteurizate pot conține o bacterie denumită listeria, care poate determina apariția toxiinfecției alimentare la femeile însărcinate. Este motivul pentru care este recomandat să eviți pe timpul sarcinii consumul de brânzeturi moi cum ar fi Gorgonzola, feta, Brie, Camembert și alte asemenea. În cazul în care se menționează faptul că sunt preparate din lapte pasteurizat, pot fi consumate. În topul cu alimente interzise în sarcină, laptele nepasteurizat și brânzeturile moi se află pe primele locuri.

  1. Pește crud

Pe timpul sarcinii trebuie evitat complet consumul de pește crud. Este motivul pentru care femeile gravide nu au voie să consume sushi. Consumul de pește crud sau slab gătit poate duce la o gravă afectare a sănătății atât a mamei, cât și a copilului. Dacă esti o mare iubitoare al acestui preparat, poți încerca o altă rețetă, care să nu conțină pește crud.

  1. Pește cu un nivel de mercur ridicat

Anumite tipuri de pește, cum ar fi rechinul, peștele-sabie sau macroul, conțin o cantitate mare de mercur, care, consumat în cantități mari, poate avea efect nociv asupra sistemului nervos al copilului. De aceea, pe timpul sarcinii este recomandat consumul de pește care are o cantitate redusă de mercur, dar este bogat în Omega-3. Printre aceste tipuri de pește benefice pentru femeile gravide, se numără: somonul, sardinele, peștele anșoa, păstrăvul.

  1. Carne crudă

Nu este recomandat pe timpul sarcinii consumul de carne crudă sau gătită în sânge. Aceasta poate fi infectată cu toxoplasmă, un parazit care poate afecta serios sănătatea copilului. Poate provoca avortul sau chiar decesul copilului la naștere. De asemenea, carnea negătită poate determina apariția toxiinfecției alimentare. De aceea, este recomandată gătirea corespunzătoare a cărnii, în condiții impecabile de igienă.

  1. Ouă crude

În timpul sarcinii este foarte important să eviți consumul de ouă crude. Acestea pot conține Salmonella, o bacterie ce provoacă cu ușurință toxiinfecție alimentară asociată cu toate simptomele sale neplăcute. Pentru ca bacteria să fie distrusă complet, ouăle trebuie gătite pănâ când albușul și gălbenușul devin complet solide.

  1. Cofeină

Consumul de cafea în timpul sarcinii este una dintre cele mai mari preocupări ale femeilor însărcinate. Din fericire, nu trebuie să renunți complet la consumul de cofeină, însă acesta trebuie redus la maximum 300 de mg pe zi. De asemenea, daca ai ales să bei o ceașcă, două de cafea, trebuie să ai grijă și la alte alimente pe care urmează să le consumi și au în compoziția lor cofeină. Dacă ești o mare iubitoare de cafea, poți opta și pentru varianta decofeinizată.

  1. Sucul proaspăt de fructe

Sucul proaspăt, nefiind pasteurizat, te poate pune în mare pericol prin bacteriile pe care este posibil să le conțină. De aceea, este recomandat să consumi doar sucuri pasteurizate care conțin 100% fruct.

  1. Mâncăruri care conțin mult zahăr

Deși pofta de alimente bogate în zahăr poate crește pe timpul sarcinii, acestea nu sunt deloc benefice asupra corpului tău. Consumul ridicat de zahăr poate fi asociat cu o greutate mare în sarcină, dar poate crește și nivelul de glucoză și insulină. Astfel, pe termen lung, poate provoca diabetul gestational. De aceea, este recomandată înlocuirea alimentelor bogate în zahăr cu unele cu o cantitate redusă.

  1. Pateuri sau creme de carne care se întind pe pâine

În timpul sarcinii este recomandat să eviți consumul de pateuri sau alte creme de carne ce se întind pe pâine, deoarece acestea conțin diverse cărnuri ce pot dezvolta bacteria listeria.

  1. Alcool

Alcoolul se numără printre alimentele pe care trebuie să le eviți complet în timpul sarcinii. Consumat chiar și în cele mai mici cantități, acesta poate afecta sănătatea copilului și poate afecta și cursul sarcinii.

  1. Mâncăruri foarte procesate

Pe timpul sarcinii încearcă să limitezi consumul de cărnuri procesate cum sunt mezelurile, cărnăciorii sau salamurile. De asemenea, ar fi bine să eviți alimentele cu un adaos mare de sare, prăjite sau care conțin multe grăsimi. De aceea, pe timpul sarcinii ar trebui să eviți consumul de fast-food, oricât de gustos ți s-ar părea.

  1. Vinete

Poți consuma vinete în timpul sarcinii fără grijă, atâta timp cât o faci cu moderație. Acestea au unele efecte secundare deloc de neglijat atunci când sunt consumate în cantități mari. Datorită conținutului mari de fitohormoni, vinetele pot duce la avortul spontan sau la nașterea prematură.

  1. Ananas

Ananasul conține o substanță numită bromelaina, care, daca este consumată în cantități mari, poate elasticiza colul uterin și poate provoca o naștere prematură. Este adevărat că, pentru a produce un astfel de efect, ar trebui să consumi câteva fructe întregi de ananas, dar este bine să fii în cunoștință de cauză cu privire la potențialele efecte ale acestui fruct. Așadar, ananasul se regăsește pe lista de alimente interzise în sarcină.

  1. Papaya

Este recomandat să eviți pe timpul sarcinii consumul de papaya, deoarece acesta poate stimula acei hormoni care provoacă contracții și poate duce chiar la avort. Papaya se află în vârful listei alimentelor pe care trebuie să nu le consumi atunci când ești în primul trimestru de sarcină. Dacă sarcina ta este mai înaintată și îți dorești să consumi acest fruct, cel mai bine este să consulți doctorul înainte.

  1. Maioneza preparată în casă

Maioneza preparată în casă conține ouă crude, care sunt contraindicate pe timpul sarcinii. Dacă totuși nu vrei să renunți la ea, poți opta pentru achiziționarea din magazin a unei creme de maioneză, întrucât aceasta este pasteurizată. O opțiune mai sănătoasă ar fi să înlocuiești sosul de maioneză cu un dessing pentru salată, preparat din lămâie cu sare și ulei de măsline.

  1. Aluat pentru fursecuri

Nu-i așa că apetitul pentru dulciuri a crescut în timpul sarcinii? Ei bine, dacă te-ai pregătit să prepari niște frusecuri dulci și parfumate și ai tentația să guști din aluatul crud, ar trebui să îți amintești că acesta conține ou crud. Chiar și cea mai mică mușcătură te poate pune în mare problemă, așa că cel mai bine ar fi să reziști tentației și să aștepti pănâ cănd aluatul este complet gătit.

  1. Tiramisu

Deserturile precum tiramisu, mousse sau meringue trebuie evitate în timpul sarcinii deoarece sunt preparate cu ouă crude. Dacă totuși vrei să mănânci un astfel de desert și nu găsești unul în comerț în care să ai încredere, poți încerca să îți achiziționezi ouă pasteurizate. Ouăle din gospodăria bunicii fac parte din seria de alimente interzise în sarcină.

  1. Germeni cruzi

În timpul sarcinii, evită consumul de germeni cruzi. Acest lucru este indicat, deoarece există riscul ca bacteriile să pătrundă în semințe înainte ca germenii să înceapă sa crească. De aceea, atunci când îți cumperi un sandviș din oraș, ai grijă ca acesta să nu conțină germeni din niciun tip de semințe.

  1. Fructe și legume nespălate

Sarcina este o perioadă în care trebuie să consumi multe fructe și legume. Cu toate acestea, ai mare grijă la splălarea acestora, pentru a evita intoxicarea cu parazitul toxoplasma ce trăiește pe fructele și legumele nespălate. Acesta poate fi extrem de periculos pentru sănătatea copilului. De aceea, este recomandat să limpezești furctele și legumele sub jet puternic de apă rece.

  1. Peștele afumat

Este recomandat ca în timpul sarcinii să eviți alimentele ce pot dezvolta sau susține bacteria listeria. De aceea, este bine să elimini din dieta ta somonul, macroul, codul sau tonul afumat.