Stresul, poluarea sau alimentația nesănătoasă sunt doar câțiva factori din viața de zi cu zi care pot crește riscul inflamației din organism. În mod normal, inflamația este un mecanism de apărare al organismului împotriva diverselor bacterii, traumatisme rau răni. Problema apare atunci când această inflamație devine una cronică, aflându-se la baza apariției unor boli precum: obezitatea, reumatismul, boli ce afectează sistemul cardiovascular, etc.

De aceea, un prim pas spre evitarea acestor efecte neplăcute este îmunătățirea alimentației și introducerea în dieta zilnică a unor alimente antiinflamatorii. Iată câteva dintre acestea:

  1. Sfecla rosie

Sfecla roșie este o bogată sursă de vitamina C, fier, cupru, fosfor și magneziu. Este cunoscută și sub numele de ,,leguma minune” datorită numeroaselor beneficii pe care le are asupra organismului. De asemenea, are un puternic efect antiinflamator. De aceea, este recomandat consumul zilnic de suc din sfeclă de roșie.

  1. Ceaiul verde

Datorită compușilor săi, ceaiul verde are un puternic efect antiinflamator și antioxidant. Acesta contribuie la reglarea sistemului imunitar și are un rol esențial în prevenirea îmbătrânirii premature.

  1. Ghimbirul

Ghimbirul are în componența sa o substanță activă denumită gingerol, ce are un rol antiinflamator. Aceasta poate preveni afecțiunile cauzate deinflamațiile din organism. Este motivul pentru care ceaiul de ghimbir este recomandat persoanelor care suferă de dureri musculare. Acesta calmează și reduce durerile articulare sau musculare.

  1. Rodia

Rodia este un puternic antiinflamator datorită multiplilor antioxidanți pe care îi conține. Mai mult decât atât, rodia este un fruct absolut delicios, pe care îl poți introduce în dieta ta zilnică și care îți va furniza o doză de vitamina C, fibre și flavonoizi.

Poți consuma rodia sub formă de suc, o poți adăuga în salate sau o poți servi ca gustare în orice moment al zilei.

  1. Turmericul

Turmeicul este un ingredient ce are numeroase beneficii pentru organism. În conținutul său se poate regăsi curcumina, considerat unul dintre cele mai puternice antiinflamatoare din lume. Turmericul poate fi consumat sub formă de ceai sau introdus în diverse preparate drept condiment.

  1. Țelina

Țelina conține acizi fenolici care sunt de mare ajutor împotriva inflamațiilor. Substanțele active din conținutul acesteia ajută sistemul digestiv, calmând durerile și ameliorând sindromul de intestin iritabil.

  1. Avocado

Avocado este un aliment ce nu trebuie să lipsească dintr-o dietă antiinflamatoare. Acesta are un conținut bogat de fibre, vitamine, magneziu, potasiu, betacaroten și grăsimi sănătoase. Toate acestea lucrează împreună și ajută organismul la reducerea inflamațiilor și a colesterolului. Este recomandată introducerea sa în dieta persoanelor ce suferă de inflamații la nivelul tractului gastro-intestinal.