Vrei să îți folosești creierul la potențial maxim și să îți mărești puterea de concentrare? O poți face dacă adopți câteva obiceiuri care îți vor spori concentrarea!

Indiferent de câte suplimente alimentare pentru memorie și concentrare iei, dacă nu ai un stil de viață sănătos și echilibrat, nu vei reuși să dai randament mai ales în momentele tensionate, în care stresul te copleșește. Pe de altă parte însă, având obiceiuri sănătoase, creezi baza pentru o putere de concentrare sporită.

Ce obiceiuri îți pot crește puterea de concentrare

Adoptă dieta mediteraneană. Mănâncă în fiecare zi sănătos și în cantități optime, astfel încât creierul să poată funcționa la capacitate maximă. Dieta mediteraneană este una bazată pe proteine de calitate, fructe și legume proaspete, precum și iaurt ori nuci și semințe – aceste alimente conțin vitamine, minerale, acizi grași Omega 3 și alte substanțe nutritive care hrănesc creierul.

Folosește liste cu task-uri pentru orice faci. Pentru a te pute concentra la capacitate maximă, e important să nu îți pierzi timpul și concentrarea pentru lucruri nesemnificative. De aceea e indicat ca la început de zi să îți faci un obicei din a nota pe o foaie tot ce ai de făcut. Pe parcursul zilei poți prioritiza anumite task-uri, în timp ce altele pot fi amânate pe altă zi. Pe măsură ce rezolvi unele sarcini, le vei tăia de pe listă. Vizualizând ce ai de făcut, vei reuși să te concentrezi mai bine pentru a le rezolva.

De asemenea, e important să limitezi toate lucrurile care te pot distrage. De pildă, dacă te așezi în fața computerului pentru a lucra, vei opri notificările de pe social media, vei da telefonul pe silențios și vei fi cu gândul numai la ce ai de făcut. Dacă îți surprinzi gândurile în altă direcție, vei reveni la ce ai de făcut.

Meditează în fiecare dimineață. Meditația îmbunătățește modul în care funcționează creierul, însă pentru a te bucura de un asemenea rezultat, trebuie să o practici în mod constant. Memoria, puterea de concentrare, atenția și viteza de reacție pot fi îmbunătățite prin această practică.

Dacă nu ai fost încă inițiat în tainele meditației, mergi la un curs de yoga pentru începători și un instructor de yoga cu experiență te va ajuta să meditezi.

Dormi bine. Mai ales dacă ai probleme de concentrare, este esențial să te odihnești bine pe timpul nopții. Privarea de somn afectează funcțiile cognitive și te face să îți pierzi în mod constant concentrarea. Pentru cursivitate în gândire trebuie să dormi 7-8 ore pe noapte.

Practică sport în mod regulat. Probabil că te gândești că exercițiile de gândire sunt singurele cu un impact direct asupra puterii de concentrare, însă greșești. Și exercițiile fizice sunt extrem de eficiente atunci când vine vorba despre menținerea creierului sănătos. Începe-ți ziua cu antrenamente de cel puțin 30 de minute și vei observa imediat impactul pozitiv al sportului asupra puterii de concentrare.

Citește în fiecare zi. Lectura te ajută să te relaxezi după o zi grea la serviciu, însă totodată îți modelează și mintea. Dacă obișnuiești să citești în fiecare zi câteva pagini, sigur ai observat că această activitate te ajută să te concentrezi mai bine și să faci diverse conexiuni într-un timp mult mai redus.

Fă-ți obiceiul de a îți aminti în fiecare zi ce îți dorești. Motivația este cel mai eficient mod în care îți poți mări puterea de concentrare. Vizualizează rezultatele muncii tale, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung, în fiecare dimineață și în acest fel te vei putea concentra mai bine asupra lucrurilor pe care trebuie să le faci.

Promite-ți o recompensă. Mai mult ca sigur și tu ai zile mai proaste, în care nu reușești să te concentrezi deloc la serviciu. Ei bine, în asemenea zile, mituiește-te. Promite-ți o recompensă pe care o vei primi la final de zi/ săpătmână/ lună. În acest fel, vei fi mult mai determinat să duci la capăt toate lucrurile pe care trebuie să le faci.

Stai dreaptă. Poate că nu te-ai gândi până acum la asta, însă postura pe care o adopți poate avea un impact asupra puterii de concentrare. Fă-ți un obicei din a îți corecta postura pe parcursul zilei, ori de câte ori te surprinzi stând incorect. În acest fel, vei fi mai atent la poziție, dar vei reuși să te concentrezi și să îți menții concentrarea mai ușor.