Nu mai este de multă vreme o rușine să recunoști că ai probleme cu depresia. Dacă vorbim despre o depresie severă, atunci ajutorul de specialitate este absolut necesar. Însă dacă vorbim despre stări depresive ușoare, remediile naturiste pot rezolva problema. Iată ce remedii naturale au efect antidepresiv!

Starea de tristețe accentuată, nevoia de a plânge din orice, sentimentul de vinovăție sau de neliniște, modificările apetitului și tulburările de somn pot fi semne ale unei depresii ușoare. Acestea nu trebuie trecute cu vederea, întrucât lucrurile pot evolua rapid într-o direcție nedorită.
În primă fază, e indicat să apelezi la ajutorul unui psiholog sau măcar să discuți cu cei dragi despre problemele pe care le ai. Apoi, poți folosi o serie de remedii naturale care te vor face să te simți mai bine.

Stări depresive? Încearcă aceste remedii naturale

Sunătoarea, antidepresivul oferit de natură

Sunătoarea este o plantă care reduce producția de cortizol (n.r. hormon al stresului) și totodată stimulează producția de serotonină și dopamină, neurotransmițători cunoscuți ca fiind “hormoni ai fericirii” întrucât îmbunătățesc starea de spirit.
Poți folosi sunătoarea sub formă de ceai, dar și sub formă de supliment alimentar, dacă dorești rezultate mai bune.
Dacă alegi să consumi sunătoarea sub formă de ceai, e suficient să bei două ceaiuri pe zi, unul în momentele mai tensionate, iar altul seara, la culcare.
Extractul de sunătoare are efect calmant și combate stările depresive. Este important însă să discuți cu medicul tău despre administrarea suplimentelor cu extract de sunătoare întrucât acestea pot interacționa cu o serie de medicamente. De asemenea, dacă iei deja antidepresive prescrise de medic, evită extractul de sunătoare.

Alimentele care stimulează producția de serotonină, aliat de preț împotriva depresiei

Antidepresivele stimulează producția de serotonină, iar astfel reușesc să amelioreze depresia. Însă poți apela și la metode naturale și la îndemână pentru a mări producția de serotonină – una dintre aceasta ar fi consumul de alimente care au această abilitate.
Printre alimentele care pot spori eliberarea de serotonină se numără:
• Alimentele bogate în acizi grași Omega 3: uleiul de pește, peștele gras (somon, ton, macrou, sardine), uleiul de in
• Grăsimile sănătoase: uleuiul de măsline, uleiul de cocos, avocado
• Alimentele bogate în triptofan: carnea de curcan, ouăle, spirulina, bananele

Expunerea controlată la soare și producția de vitamina D

Expunerea la razele soarelui îmbunătățește instantaneu starea de spirit, însă unde mai pui că radiațiile ultraviolete măresc producția de vitamina D, despre care se știe că are efecte antidepresive?
Lipsa vitaminei D este principalul motiv pentru care depresiile sunt mai frecvente în timpul sezonului rece, când soarele stă mai puțin pe cer. Totodată, acesta este motivul pentru care în zonele în care clima este mai puțin prietenoasă și cerul este mai mult înnorat decât însorit, riscul de depresie este mai mare.

Practicarea unui sport, cea mai eficientă metodă de combatere a depresiei

Exercițiile fizice eliberează endorfine, care contribuie la instalarea stării de bine, deci combat stările depresive. E suficient să faci o oră de sport pe zi pentru a observa îmbunătățirile (și) la nivel mintal.
Fă-ți un obicei din a îți începe ziua cu o sesiune de jogging în parc, cu câteva exerciții de gimnastică, cu o oră la sala de fitness sau măcar cu o plimbare în ritm alert pe jos, până la serviciu. Mai mult ca sigur vei observa după câteva zile că stările depresive fie s-au diminuat, fie au dispărut complet.
Pe lângă beneficiile pe care sportul le are pentru minte, acesta are o mulțime de beneficii și pentru trup. De aceea este necesar să nu neglijăm exercițiile fizice.

Sfat: Dacă ai stări depresive ce nu dispar, ba chiar se accentuează, apelează la ajutorul unui specialist. Este posibil să suferi de o depresie majoră, iar într-o asemenea situație e nevoie de ajutorul unui specialist pentru depășirea perioadei dificile.
Există situații în care psihologul te va ajuta să rezolvi rapid problemele care îți declanșează stările depresive, însă există de asemenea și cazuri în care aceste stări apar pe fondul unor probleme de sănătate care, odată tratate, nu îți vor mai da bătăi de cap. Un asemenea exemplu este cel al persoanelor care suferă de afecțiuni ale glandei tiroide, despre care se știe că se pot manifesta (și) prin simptome specifice depresiei ușoare.