Sindromul de oboseală cronică pare să fie pe buzele tuturor în ultimul timp. Asta pentru că tot mai mulți dintre noi petrecem mai mult de 8 ore pe zi la serviciu, iar timpul liber este și el încărcat cu tot felul de activități. Dieta adoptată te poate ajuta însă să faci față mai ușor oboselii cronice – iată ce alimente îți vin în ajutor!

Oboseala cronică poate să apară pe fondul epuizării fizice sau psihice, dar și pe fondul unor carențe alimentare. De aceea este important să oferi organismului nutrienții de care are nevoie, pentru ca acesta să își recapete energia.

Vitaminele din complexul B, vitamina C, magneziul, grăsimile sănătoase și antioxidanții se numără printre nutrienții care pot fi de mare ajutor în lupta cu oboseala.

Iată ce alimente să introduci în dieta ta, dacă suferi de oboseală cronică.

Fructele

Bogate în vitamine printre care și vitamina C, dar și cu un conținut mare de antioxidanți, fructele trebuie să facă parte din dieta ta în orice circumstanțe, însă mai ales dacă suferi de epuizare. Mănâncă două porții de fructe pe zi – se recomandă fructele de pădure, merele, citricele, capșunele, bananele, însă orice fruct este benefic.

Legumele

Legumele cu frunze, cele roșii sau în nuanțe de portocaliu sunt în mod deosebit recomandate dacă ai de-a face cu oboseala cronică. Asta pentru că acestea sunt foarte bogate în antioxidanți ce îți vor fi de mare ajutor. Asigură-te că din dieta ta fac parte atât legumele crude, cât și cele gătite – în varianta crudă legumele conțin mai multe fibre, însă prin procesul de gătire unii nutrienți sunt potențați.

Nucile și semințele

Bogate în acizi grași Omega 3, dar și în minerale prețioase, nucile și semințele întăresc organismul și îl ajută să își recapete vitalitatea dacă suferi de sindrom de oboseală cronică.

Produsele lactate fermentate

Probioticele reduc impactul oboselii și stresului asupra organismului, de aceea se recomandă consumul de produse lactate fermentate precum chefirul, laptele bătut ori iaurtul.

Asigură-te că lactatele de acest fel nu lipsesc din planul tău alimentar.

Peștele și fructele de mare

Pe lângă proteinele pe care le are, peștele poate veni și cu o cantitate mare de acizi grași Omega 3, dacă alegi un pește gras precum somonul, tonul, sardinele sau macroul. Și fructele de mare conțin grăsimi sănătoase de care organismul are nevoie, mai ales când oboseala îl copleșește.

Cerealele integrale

Cu un conținut ridicat de fibre, cerealele integrale mai au un alt avantaj: sunt bogate în magneziu. Iar un organism slăbit din cauza oboselii are de-a face, de cele mai multe ori, și cu un deficit de magneziu. Asigură-te, așadar, că ai o dietă echilibrată, însă bogată în magneziu dacă ai probleme cu oboseala.

Ciocolata neagră

Două cuburi de ciocolată neagră consumate ocazional îți asigură doza necesară de polifenoli, care sunt un aliat al organismului în lupta cu oboseala cronică și simptomele cauzate de aceasta.

Ceaiul verde

La fel ca și ciocolata, ceaiul verde e bogat în polifenoli, ceea ce înseamnă că e indicat să bei cel puțin o ceașcă de ceai verde pe zi, mai ales în perioadele mai solicitante și obositoare.

Așa cum unele alimente te ajută în perioadele în care te lupți cu oboseala cronică, altele îți pot sabota eforturile, accentuând problema pe care o ai.

Iată ce alimente să eviți dacă ești epuizat fizic/ psihic:

Alimente cu un conținut ridicat de zahăr – în această categorie intră dulciurile, zahărul ca atare sau pâinea. Zahărul procesat este nociv pentru că are un efect antiinflamator, care contribuie la instalarea și menținerea stării de oboseală. Încearcă să reduci, pe cât posibil, consumul de alimente cu un conținut ridicat de zahăr.

Cofeina – primul gând pe care îl poți avea atunci când ești obosit e acela că ai nevoie de o cafea. Ei bine, te înșeli. Cofeina oferă temporar senzația de înviorare, însă pe termen puțin mai lung agravează oboseala, menținând un cerc vicios.

Băuturile alcoolice – alcoolul sporește procesele inflamatoare din organism, mărește producția de cortizol și te face să te simți mai obosit decât ești.

Alimentele procesate – este aproape imposibil să elimini complet din alimentație produsele procesate, însă e indicat să reduci pe cât posibil acest consum. Asta pentru că alimentele procesate conțin o mulțime de ingrediente care favorizează inflamația, printre care zahărul, grăsimile nesănătoase și nu numai.