Tu știi ce beneficii are consumul de ghimbir pentru organism? Ei bine, după ce vei afla, în mod cert vei introduce rădăcina de ghimbir în alimentația ta!

Ghimbirul este o plantă perenă originară din Asia de Sud, însă a devenit extrem de popular în întreaga lume, fiind considerat unul dintre cele mai aromate și sănătoase condimente. Ghimbirul poate fi consumat atât proaspăt, cât și sub formă deshidratată, ca pudră, ulei, suc sau ceai de ghimbir. Indiferent de maniera în care alegi să îl consumi, un lucru este cert: este foarte sănătos.

Beneficiile pe care le are ghimbirul

Reduce greața și combate răul de mișcare. Ghimbirul este o alternativă 100% naturală pentru medicamentele antiemetice întrucât combate greața și reduce riscul de vărsături. Acesta poate fi folosit atât pentru răul de mișcare, cât și pentru indigestii, răul de dimineață din sarcină ori greața provocată de chimioterapie. Pentru a te bucura de efectele sale antivomitive, este suficient să ronțăi o bucățică de ghimbir, însă poți să consumi și sub formă de infuzie sau suc natural.

Îmbunătățește digestia. Ghimbirul nu numai că poate combate greața, însă totodată stimulează și digestia, reducând balonarea. Asta pentru că acesta conține anumite enzime care stopează acumularea de gaze intestinale, reducând astfel disconfortul și balonarea.

Are proprietăți antiinflamatorii, dar și antioxidante. Ghimbirul conține gingerol, care este o substanță activă ce reduce inflamația din organism, reducând totodată și stresul oxidativ. Asta înseamnă că ghimbirul poate preveni îmbolnăvirea, dar este de ajutor și în combaterea anumitor boli, accelerând vindecarea.

Te poate ajuta să slăbești. Ghimbirul nu numai că te poate ajuta să scapi de kilogramele în plus, însă totodată contribuie și la reducerea nivelului insulinei, ceea ce înseamnă că poate preveni diabetul de tip 2.

Este aliat de nădejde în combaterea răcelii și gripei. Ghimbirul proaspăt are efecte benefice pentru tractul respirator și poate ajuta în tratarea virozelor sezoniere ori a gripei.

Ameliorează durerea. Fie că vorbim despre durerile menstruale, fie că vorbim despre cele articulare ori alt tip de dureri, ghimbirul te poate ajuta. Potrivit unui studiu făcut recent, consumul a 2 grame de ghimbir crud poate ameliora durerile cu până la 25%. Este nevoie de cercetări suplimentare pe această temă, însă oamenii de știință sunt optimiști în acest sens.

Conține substanțe active care pot preveni cancerul. Gingerolul este una dintre acestea. Un studiu făcut pe pacienții bolnavi de cancer colorectal a arătat că 2 grame de extract de ghimbir pe zi pot reduce considerabil numărul de molecule din colon responsabile cu procesul inflamator.

Cum să introduci ghimbirul în dieta ta

ceai_de_ghimbir_beneficii

Există nenumărate moduri prin care poți consuma ghimbir pentru a te bucura de efectele sale benefice. Unul dintre acestea ar fi folosirea ghimbirului în bucătărie, pe post de ingredient în mâncare – carnea de pui merge de minune cu ghimbirul, însă sunt o mulțime de alte preparate pe care le poți asezona cu pudră de ghimbir.

De asemenea, îți poți începe ziua cu un shot de ghimbir preparat cu zeamă de lâmâie și miere. Consumat pe stomacul gol, acest shot îți pornește metabolismul, îți echilibrează pH-ul întregului corp și totodată ajută ficatul să elimine toxinele și fortifică sistemul imunitar. Mare atenție însă, dacă suferi de gastrită sau ai reflux gastroesofagian, aceste shot-uri sunt contraindicate pe stomacul gol, întrucât îți vor spori și mai tare aciditatea.

Poți consuma ghimbir și sub formă de infuzie, ceaiul de ghimbir fiind recomandat în special pentru problemele digestive. Ceaiul de ghimbir este benefic și pentru glanda tiroida, dar mai multe poți afla din acest articol.

Pentru a prepara 2 porții de ceai de ghimbir ai nevoie de o rădăcină de ghimbir de aproximativ 5 cm, 4 cești de apă și 1 lingură de miere. Curăță coaja ghimbirului, apoi taie-l felii și pune-l la fiert în cele 4 cești de apă, într-o crăticioară sau într-un ibric. Fierbe timp de 10 minute, apoi ia de pe foc, strecoară ceaiul și îndulcește-l cu miere. Îl poți servi atât fierbinte, cât și după ce se răcește. Pentru un plus de aromă poți stoarce puțină zeamă de limetă în ceaiul acesta.

Dacă nu te dai în vânt după gustul de ghimbir, care este totuși destul de apreciat, poți să te bucuri de efectele benefice ale acestuia consumând tinctură sau extract de ghimbir – le găsești la plafar și se administrează conform recomandărilor de pe etichetă, făcute de producător.

Bineînțeles, cea mai la îndemână metodă de a consuma ghimbirul constă în servirea acestuia crud, pe post de gustare – așa se recomandă în mod deosebit să fie consumat pentru combaterea răului și mișcare.

Oricum ai alege să îl consumi, un lucru este cert: organismul tău îți va mulțumi pentru că un consum regulat de ghimbir are nenumărate beneficii.