Tu știi ce să bei ca să adormi mai rapid și să ai un somn mai odihnitor? Citește acest articol pentru a afla secretul unui somn pe cinste!

Tulburările de somn sunt foarte frecvente în zilele noastre, iar vina o poartă stresul, de cele mai multe ori. Indiferent de cauzele insomniilor, trebuie să știi că există câteva băuturi care te pot ajuta să adormi imediat ce pui capul pe pernă – iată care sunt acestea!

Ce să bei ca să adormi – 7 recomandări

1. Ceai de mușețel

Mușețelul are proprietăți calmante și te va ajuta să te relaxezi înainte de culcare, astfel încât să reușești să adormi imediat ce te întinzi în pat. Apigenina este flavonoidul din mușețel care are efect sedativ și căruia îi datorăm acest efect benefic al ceaiului de mușețel. Bea seara, cu o jumătate de oră sau chiar o oră înainte de culcare, un ceai de mușețel foarte concentrat, însă fără zahăr – asta pentru că zahărul te poate agita. Vei observa că dacă îți faci un obicei din consumul acestei băuturi seara, nu vei mai întâmpina dificultăți în încercarea de a adormi. Efectele se văd încă din prima săptămână. 

2. Ceai de valeriană

Valeriana este o plantă cu efect sedativ, folosită adesea ca ingredient în pastilele pentru dormit. Studiile arată că ceaiul de valeriană reduce timpul până la adormire și îmbunătățește totodată calitatea somnului. Fă-ți în fiecare seară un ceai de valeriană, pe care îl vei consuma călduț cu cel puțin o oră înainte de a te duce în dormitor. Vei observa că somnul nu va mai fi o problemă. 

3. Ceai de lavandă

Lavanda este cunoscută pentru efectele sale calmante, având ingrediente cu efect anxiolitic. Folosește în fiecare seară ceai de lavandă și vei observa îmbunătățiri la capitolul somn. Poți folosi, de asemenea, și ulei esențial de lavandă, diluat în apă călduță întrucât are aceleași efecte. 

4. Lapte cald

Laptele conține triptofan, un aminoacid care stimulează eliberarea de melatonină, dar și de serotoinină. Melatonina este răspunzătoare pentru instalarea somnului, în timp ce serotonina este hormonul stării de bine. Asta înseamnă că te vei simți mai bine și vei adormi ușor după ce bei un pahar de lapte încălzit la culcare.

5. Lapte de migdale

Dacă ai sensibilitate sau chiar intoleranță la lactoză ori ești vegan, poți înlocui laptele cu unul de origine vegetală. Laptele de migdale are și el un conținut ridicat de triptofan, dar și de magneziu. Unele studii sugerează faptul că magneziul joacă un rol important în instalarea somnului.

6. Ceai de mentă

Menta este adesea folosită pentru efectele pe care le are asupra tractului gastrointestinal – combate diareea, ameliorează crampele abdominale și tratează indigestia. Însă ceea ce nu știai este că ceaiul de mentă este foarte eficient și în combaterea insomniilor. Prepară un ceai de mentă concentrat și consumă-l seara – poate că nu apar rezultatele imediat, însă după câteva zile vei observa că adormi mai rapid. 

7. Lapte cu turmeric

Este vorba despre laptele încălzit, în care dizolvi 1 linguriță de turmeric și 1 linguriță de miere. Turmericul conține curcuma, un ingredient activ care combate anxietatea, depresia, dar totodată te ajută și să dormi mai bine și are efecte liniștitoare. 

Ce să NU bei înainte de culcare, pentru un somn odihnitor

Așa cum ai aflat ce trebuie să bei ca să adormi, sunt și recomandări cu privire la ce să NU bei pentru un somn odihnitor. Iată ce băuturi nu te lasă să adormi și este bine să eviți înainte de culcare:

  • cafeaua – conținutul ridicat de cofeina din cafea stimulează excesiv creierul, ceea ce înseamnă că nu vei reuși să adormi dacă bei o cafea seara. Dacă ai de-a face cu tulburări ale somnului, bea cafea dimineața, niciodată după prânz și mai ales seara.
  • sucurile care conțin cofeină – la fel ca și în cazul cafelei, acestea te vor face să fii agitat, să ai energie în exces și îți vor sabota somnul.
  • băuturile dulci, care conțin zahăr – și zahărul te agită și îți oferă o doză de energie de care chiar nu ai nevoie seara, înainte de culcare. 

Dacă ai probleme cu somnul și după ce renunți la băuturile acestea, dar și după ce încerci tot felul de remedii pentru un somn mai odihnitor, înseamnă că trebuie să mergi la medic pentru un consult de specialitate. Este posibil ca insomniile să aibă o cauză care necesită tratament. 

Pont: pătura ponderată te poate ajuta să ai un somn mai bun, mai odihnitor – află din acest articol cum funcționează aceasta și cum îți poate îmbunătăți calitatea vieții!