Nu există nicio metodă mai eficientă de a scăpa de kilogramele în plus decât mixul dintre dietă și sport. O alimentație echilibrată, care creează un ușor deficit caloric, trebuie susținută de activități fizice intense, care să accelereze arderile calorice. Unele sporturi sunt însă mai eficiente decât altele în lupta cu kilogramele în plus – iată cum să le alegi pe cele mai potrivite!

Cura de slăbire creează un deficit caloric care determină organismul să folosească depozitele de grăsime pentru a obține energie. Sportul arde și el, la rândul lui, calorii, însă totodată tonifică și masa musculară și sporește flexibilitatea corpului.

Exercițiile de tip aerobic sunt cele care țin organismul în mișcare, accelerează ritmul cardiac și declanșează arderea caloriilor, ardere care pesistă și după încetarea antrenamentului.

Ce sporturi te ajută să slăbești cel mai repede

Jogging– alergarea este o activitate fizică în timpul căreia toate grupele principale de mușchi sunt puse în mișcare. Dacă alergi în ritm alert preț de 45 de minute, cu câteva pauze în timpul cărora faci câteva exerciții, vei reuși să arzi până la 500 de calorii. Un alt avantaj al acestei activități spotive este acela că poate fi practicată oriunde, oricând.

Mersul pe bicicletă – bicicleta îți poate fi de mare ajutor atunci când vrei să slăbești, mersul pe bicicletă fiind o activitate de tip cardio. Mai mult decât atât, posteriorul și picioarele vor fi sculptate de această activitate.

Înotul– depozitele de grăsime de care vrei să scapi sunt acumulate mai ales în zona abdominală? Înotul te poate ajuta. Pe deasupra, dacă nu ai o condiție fizică foarte bună, această activitate nu te va suprasolicita.

Baschetul– dacă ești, mai degrabă, adept al sporturilor care se practică în echipă, dă o șansă baschetului. Corpul arde 8 calorii pe minut când joci bachet, așa că fă tot posibilul și prelungește jocul cât mai mult.

Tenisul– acest sport combină mai multe mișscări, începând de la alergatul după mingie și până la folosirea rachetei. Asta înseamnă că mai multe grupe musculare sunt implicate – mușchii de la picioare, cei ai brațelor, precum și musculatura abdominală. O oră petrecută pe terenul de tenis te poate scăpa de peste 300 de calorii așa că ai toate șansele să slăbești dacă practici tenis de cel puțin 2-3 ori pe săptămână.

Boxul– vrei să arzi între 500 și 800 de calorii într-o oră de antrenament? Atunci boxul este sportul ideal pentru tine. Apelează la ajutorul unui antrenor, care să te învețe cum să faci mișcările corect, astfel încât să nu te accidentezi și să îți folosești mușchii la capacitate maximă.

Cum mai poți accelera procesul de scădere în greutate

Dacă ții dietă și faci și sport, lucrurile sunt ca și rezolvate: vei slăbi în cel mai scurt timp, iar kilogramele în plus nu vor reveni dacă menții apoi stilul de viață sănătos.

Există însă și alte trucuri pe care ar trebui să le știi, dacă vrei să slăbești cât mai rapid, fără să îți pui sănătatea în pericol:

  • Hidratează-te corespunzător, pentru a stimula digestia, dar și pentru a combate senzația permanentă de foame. Bea apă, dar și limonadă și ceaiuri. Nu uita nici de supe, care sunt hrănitoare și totodată foarte hidratante.
  • Asigură-te că proteinele nu lipsesc din alimentația ta, mai ales dacă practici și sport. Acesta mențin sățietatea, reduc apetitul și totodată contribuie la creșterea masei musculare.
  • Calculează numărul de calorii consumate, pentru a te asigura că nu oferi mai multe organismului decât are nevoie pentru activitățile desfășurate zilnic.
  • Fă mișcare zilnic, pe cât de mult poți. În zilele în care nu mergi la sală sau la piscină, pentru a înota, ieși la alergat, renunță la lift în favoarea scărilor, mergi pe jos până la serviciu sau fă gimnastică dimineața acasă. Cu cât faci mai multă mișcare, cu atât mai alert va fi metabolismul tău.

 

Dacă ai adoptat o dietă echilibrată și faci și sport, iar rezultatele nu încep să se vadă, ar trebui să mergi la un nutriționist, dar și la un consult medical pentru că e posibil ca anumite probleme de sănătate să fie cauza kilogramelor în plus acumulate.