O ceașcă de ceai antistres îți poate ușura ziua la serviciu și te poate ajuta să faci față mai ușor situațiilor solicitante cu care te confrunți.

Stresul are o mulțime de efecte nedorite asupra sănătății fizice și psihice, acesta cauzând adesea insomnii, probleme de sănătate, anxietate ori depresii. De aceea este foarte important să învățăm să ținem stresul sub control în fiecare zi. Putem face asta folosind o serie de tehnici de relaxare precum meditația, yoga ori exercițiile de respirație, dar și cu ajutorul ceaiurilor din plante ori a suplimentelor alimentare.

Iată ce ceaiuri antistres te pot ajuta să te relaxezi, indiferent de circumstanțe!

Ceaiul de tei

Florile de tei sunt eficiente în combaterea anxietății, reducând efectele stresului asupra organismului. Întrucât are proprietăți ușor sedative, ceaiul de tei poate fi folosit cu succes în tratarea insomniilor.

Fă-ți un obicei din a bea o ceașcă de ceai de tei atunci când te simți extrem de încordat din cauza stresului ori seara, înainte de culcare, dacă ai probleme cu tulburările de somn.

Ceaiul de mușețel

Un alt ceai antistres renumit este cel de mușețel. Folosit încă de pe vremea Egiptului Antic pentru proprietățile sale terapeutice, ceaiul de mușețel are efecte calmante.

Se recomandă însă consumul de ceai de mușețel seara, înainte de culcare, pentru că poate cauza stări de somnolență și în mod cert nu îți dorești asta la locul de muncă.

Ceaiul de lavandă

Mai multe studii făcute în domeniu au arătat că lavanda are proprietăți relaxante mai ales pentru persoanele anxioase. Ceaiul de lavandă te ajută să faci față mai ușor stresului, îmbunătățește calitatea somnului și nu are efecte adverse precum somnolența.

Ceaiul de mentă

Mentolul din ceaiul de mentă este un relaxant muscular puternic, așa că nu e de mirare că ceaiul de mentă te poate detensiona cu ușurință în momentele dificile. Acesta este un excelent ceai antistres și ar trebui consumat cu regularitate.

Un avantaj al ceaiului de mentă constă în faptul că nu are ca efect advers starea de somnolență, deci poate fi consumat atât seara, cât și în timpul zilei.

Ceaiul de rozmarin

O cească de ceai de rozmarin te poate, de asemenea, ajuta în momentele în care simți că stresul te copleșește. Mai mult decât atât, specialiștii sunt de părere că rozmarinul conține substanțe active care contribuie și la îmbunătățirea memoriei, așa că ai multe de câștigat, dacă îl introduci în rutina zilnică de relaxare, fie sub formă de condiment folosit în mâncare, fie sub formă de infuzie.

Ceaiul verde

Polifenolii din ceaiul verde combat stresul și anxietatea. Așadar, cu toate că acest ceai conține multă cafeină, are proprietăți adaptogene, ceea ce însemană că te ajută să te adaptezi la stres, astfel încât să nu mai fii afectat de acesta.

Așadar, o ceașcă de ceai verde te energizează când simți că oboseala te copleșește, fără însă să crească nivelul de anxietate, așa cum face o cană de cafea.

Ceaiul din floarea pasiunii

Floarea pasiunii este un alt remediu eficient în combaterea stresului. Acest ceai este recomandat în momentele tensionate, întrucât te ajută să te aduni.

Mare atenție însă – dacă iei un tratament pe bază de medicamente anxiolitice sau alte sedative, e bine să eviți acest ceai pentru că pot apărea interacțiuni nedorite.

Ceaiul de balsam de lămâie

Balsamul de lămâie, cunoscut și sub denumirea de Melisa, are proprietăți calmante și poate fi consumat pe post de remediu antistres. Acesta reduce cantitatea de cortizol (n.r. hormon al stresului) din organism fără să declanșeze stări de somnolență.

Ceaiul din rădăcină de valeriană

Rădăcina de valeriană este renumită pentru efectele calmante pe care le are, fiind adesea folosită și pentru combaterea insomniilor.

Valeriana poate fi consumată și pe post de ceai pentru efectele sale calmante, însă nu e indicat să fie asociată cu tratamente medicamentoase pe bază de sedative.

Ceaiul de nalbă

Ceaiul de nalbă este în special recomandat persoanelor care, pe fond de stres, au dezvoltat probleme gastrointestinale. Dacă atunci când ești încordat și stresat ai arsuri la stomac, crampe abdominale și diaree, ceaiul de nalbă îți va fi de mare ajutor.

O ceașcă de ceai antistres te poate ajuta la nevoie, înlăturând efectele nedorite ale stresului, fără să aibă reacții adverse. Introdu în rutina zilnică obiceiul de a bea o ceașcă de ceai cu efecte relaxante, mai ales dacă te expui zilnic la stres intens. Dacă ai și probleme cu somnul, seara, înainte de culcare, poți bea și o ceașcă de ceai care să te ajute să adormi – de pildă, cel de valeriană ori de tei.