Creșterea imunității ar trebui să fie o prioritate în sezonul răcelilor și gripelor. De aceea îți prezentăm o serie de recomandări pentru întărirea sistemului imunitar în anotimpul rece.

Sistemul imunitar este cel mai de preț aliat împotriva răcelilor și gripelor. Acesta folosește celulele albe pentru a lupta cu bacteriile și virusurile care pătrund în organism. Uneori, însă, sistemul imunitar este slăbit din diverse cauze și astfel lupta cu boala este îngreunată. Vestea bună este, însă, că poți fortifica sistemul imunitar, astfel încât să ajuți organismul să lupte mai eficient împotriva agenților patogeni.

Există câteva moduri prin care determini creșterea imunității – prin alimentație echilibrată, odihnă, suplimente alimentare, dar și stil de viață sănătos.

Alimente pentru creșterea imunității

Dieta pe care o ai poate susține sistemul imunitar sau, dimpotrivă, îl poate sabota. Alimente precum fructele, legumele, cerealele integrale, carnea slabă și uleiurile vegetale în cantități moderate pot întări imunitatea, în timp ce alimentele care favorizează inflamația te pot sabota. Printre produsele nocive se numără: carbohidrații rafinați și grăsimile saturate.

Câteva dintre alimentele care fortifică sistemul imunitar sunt:

  • Ciupercile – datorită conținutului mare de vitamina D;
  • Usturoiul – conține alicină, care luptă împotriva virusurilor și bacteriilor;
  • Citricele – datorită conținutului mare de vitamina C, despre care se știe că fortifică sistemul imunitar;
  • Ierburile și condimentele – conțin antioxidanți care au abilitatea de a ucide germenii;
  • Chefirul, murăturile și alte alimente fermentate – datorită conținutului mare de probiotice, benefice pentru sănătatea intestinală, precum și pentru imunitate;
  • Supa de pui – combate inflamația;
  • Ghimbirul – conține ingrediente active cu efect antiinflamator.

Medicamente pentru creșterea imunității

O serie de suplimente alimentare pot fi administrate pentru susținerea imunității în sezonul rece și nu numai. Printre acestea se numără:

  • Vitamina C – aceasta se regăsește în multe alimente, însă medicul îți poate recomanda să o administrezi și sub formă de supliment alimentar, pentru a preveni gripa și răceala în sezonul rece;
  • Vitamina E – și aceasta susține organismul în lupta cu infecțiile, fie ele de natură virală, fie bacteriană. Această vitamină este implicată în peste 200 de reacții chimice din organism, fiind extrem de importantă pentru sistemul imunitar;
  • Vitamina A – aceasta are efect antioxidant și ajută sistemul imunitar în lupta cu infecțiile;
  • Vitamina B6 – este esențială pentru funcționarea sistemului imunitar, așa că asigură-te că organismul primește o cantitate suficientă în fiecare zi. Se regăsește în alimente precum carnea de pasăre, peștele de apă curgătoare, precum și în năut. Poate fi administrată și sub formă de supliment alimentar.

Creșterea imunității rapid

Pentru a crește rapid imunitatea organismului, bea apă. Hidratarea este esențială pentru prevenirea îmbolnăvirii, pentru că apa contribuie la producerea limfei, care la rândul ei transportă celulele albe, armele sistemului imunitar în lupta împotriva virusurilor și bacteriilor.

De asemenea, îți poți spori imunitatea prin odihnă. Somnul este și el important pentru buna funcționare a organismului, implicit a sistemului imunitar. Privarea de somn crește riscul de îmbolnăvire, întrucât scade imunitatea.

Creșterea imunității la adulți

Întărirea imunității la adulți se face prin alimentație sănătoasă, stil de viață echilibrat, odihnă suficientă, dar și cu ajutorul suplimentelor alimentare, administrate la recomandarea medicului.

Pe măsură ce înaintăm în vârstă, sistemul imunitar devine tot mai lent, de aceea este importantă creșterea imunității la persoanele vârstnice.

Creșterea imunității la copii

Și la copii, fortificarea sistemului imunitar se face ca la adulți. Unii medici pediatri recomandă, mai ales în sezonul rece, administrarea de vitamine și minerale sub formă de sirop, acadele, jeleuri sau tablete, pentru susținerea imunității.

Tratament homeopat pentru imunitate scăzută

Medicina homeopată nu tratează simptomele sau cauzele bolii, la fel ca medicina convențională. Aceasta acționează prin stimularea sistemului imunitar, în vederea activării mecanismelor de apărare pe care corpul le deține. De aceea tratamentul homeopat pentru imunitate scăzută este eficient în prevenirea răcelii și gripei în sezonul rece.

Gelsemium, produsele de proveniență apicolă (propolis, lăptișor de matcă), dar și arsenicum album sunt doar câteva exemple de remedii folosite în medicina homeopată pentru prevenirea și tratarea răcelii și gripei. Consultă-te cu un specialist pentru a alege cel mai potrivit tratament homeopat pentru sporirea imunității.

Factori care contribuie la slăbirea imunității

O serie de factori pot slăbi sistemul imunitar, favorizând astfel instalarea bolilor. Iată care sunt aceștia:

  • Fumatul;
  • Consumul excesiv de alcool;
  • Consumul de substanțe stupefiante;
  • Stresul, anxietatea sau depresia;
  • Privarea de somn;
  • Supraponderalitatea;
  • O dietă nesănătoasă, bazată pe alimente procesate.

Odată cu venirea sezonului rece este indicat să ne protejăm mai mult, pentru a reduce riscul de răceală sau gripă. Fortificarea sistemului imunitar, precum și respectarea normelor de igienă și purtarea măștii ne vor ajuta în acest sens.