Te simți mereu obosit, ai probleme digestive, poate chiar și stări depresive și nici de kilogramele pe care le ai nu ești prea încântată? Un stil de viață neadecvat poate fi responsabil pentru toate aceste probleme – iată cum poți îmbunătăți lucrurile în doar câteva zile! 

Alimentele nesănătoase consumate pe fugă, cafelele și băturile bogate în zaharuri sau alcool,  orele în șir petrecute pe scaun, la birou, dar și lipsa somnului – toate acestea sunt componente ale unui stil de viață nesănătos, care mai devreme sau ma târziu îți va veni de hac. Epuizarea fizică și psihică, neliniștea, anxietatea și depresia, precum și problemele cu kilogramele în plus sunt numai câteva dintre consecințele pe care un stil de viață nesănătos le poate avea.

Dacă ți-ai dat seama cât de important este să ai un stil de viață sănătos, e momentul să faci o schimbare majoră. Iată cum poți adopta un stil de viață sănătos în doar câteva zile:

 Planifică-ți mesele cu o seară înainte

De fiecare dată aștepți să ți se facă foame și abia apoi te hotărăști ce să mănânci, ceea ce înseamnă că riscul de a face alegeri nesănătoase este crescut. Stabilește de seara ce vei mânca a doua zi, astfel încât să fii pregătit. Micul dejun îl poți mânca acasă, însă prânzul și gustările ar trebui să ți le iei la serviciu, la pachet. Poți pregăti un pui pe grătar cu o salată pentru masa de prânz și poți lua la tine un fruct și câteva migdale pe post de gustări între mese. Cina o poți pregăti când ajungi acasă, însă e bine să ai deja planul făcut, pentru a cumpăra ingredientele necesare în drum spre casă.

Este recomandat, de asemenea, să ai un orar strict de masă, de la care să nu te abați niciodată. În acest fel, îți vei obișnui organismul să își păstreze resursele până la următoarea masă.

 Începe-ți ziua cu puțină mișcare

Dacă ai un stil de viață sedentar, nu îți cere nimeni de pe o zi pe alta să devii super activă și să mergi la sală la prima oră a dimineții. Însă te poți trezi cu o jumătate de oră mai devreme pentru a ieși la o plimbare în ritm alert în fața casei sau în jurul blocului. În zilele friguroase, poți face câteva exerciții de gimnastică în sufragerie, în fața televizorului.

În acest fel, pui în mișcare metabolismul încă de dimineață, arderile sunt accelerate iar musculatura și articulațiile sunt pregătite pentru ziua ce urmează.

Consumă mai multe lichide

Știi deja cât de importantă este hidratarea, însă chiar și așa neglijezi de multe ori acest aspect. Pentru a te asigura că reușești să consumi multe lichide într-o zi, fă-ți o rutină a hidratării: începe-ți ziua cu un pahar cu apă pe stomacul gol, după micul dejun consumă un ceai, înainte de prânz mai bea un pahar cu apă, la prânz mănâncă o supă, după amiază poți bea o limonadă sau apă cu lămâie, dar și un ceai rece, înainte de cină mai bea un pahar cu apă iar seara, înainte de culcare, poți bea un ceai cald de tei. Pe post de gustări între mese poți servi fructe bogate în conținutul de apă precum pepenele, strugurii sau nectarinele.

 Înlocuiește dulciurile și snacks-urile dintre mese cu fructe, nuci și semințe

Atunci când simți că ai nevoie de o doză zdravănă de energie ori când îți este foame dar mai sunt câteva ore până la următoarea masă, ai nevoie de o gustare. Gustările nesănătoase precum batoanele de ciocolată cresc nivelul de zahăr din sânge brusc și oferă un boost de energie, însă din păcate această energie este urmată de o stare și mai accentuată de oboseală din cauză că zahărul din sânge înregistrează o scădere la fel de bruscă.

Renunță așadar la aceste gustări nesănătoase și înlocuiește-le cu fructe, nuci sau cu semințe. În acest fel, nu îți pui nici sănătatea, dar nici greutatea în pericol, iar energia obținută va fi una constantă.

 Fă-ți timp zilnic pentru o activitate care te relaxează

Pentru unii poate fi relaxantă o oră de ascultat muzică, în timp ce alții se relaxează cu prietenii la o cafea sau în timp ce fac sport. Indiferent de activitatea care îți oferă o stare de bine, e important să îți faci timp în fiecare zi pentru ea. Astfel, vei reuși să combați efectele negative pe care stresul le are și vei putea să îți menții starea de bine și motivația.

 Renunță la consumul regulat de alcool

Consumul ocazional al băuturilor alcoolice nu este dăunător, însă atunci când alcoolul ajunge să facă parte din rutina zilnică, efectele negative încep să se vadă.

Înlocuiește paharul de vin de la cină cu un ceai sau cu o limonadă și răsfață-te cu câte o băutură alcoolică la ocaziile speciale.

 

 

După cum poți observa, schimbările enumerate mai sus nu sunt drastice așa că le poți face și tu începând de astăzi. În mai puțin de o săptămână, te vei obișnui cu noul ritm de viață și lucrurile vor decurge de la sine. Nefiind modificări majore, organismul se va obișnui imediat.