Dieta daneză, cunoscută și sub denumirile de dieta de 13 zile ori dieta Copenhaga, promite să modifice metabolismul și să te ajute să scapi de kilogramele în plus în mai puțin de 2 săptămâni. Atenție, însă! Nu urma acest regim fără să te consulți cu medicul tău înainte și nu uita că un regim alimentar echilibrat și sportul sunt esențiale pentru un organism sănătos. 

Această dietă este una foarte restrictivă din punct de vedere caloric, de aceea nu este foarte ușor de adoptat. Este contraindicată persoanelor sub 18 ani, precum și celor care au probleme de sănătate, întrucât privează organismul de anumiți nutrienți.

Dieta daneză a fost concepută de medicii danezi, care recomandau această cură de slăbire pacienților supraponderali internați, mai ales atunci când era esențial pentru sănătatea pacientului ca acesta să piardă câteva kilograme. În medie, cu dieta daneză se pot elimina între 3 și 8 kilograme în două săptămâni.

 Interdicții în dieta daneză 

Aportul caloric zilnic permis în dieta daneză nu depășește 600 de calorii, în timp ce nevoia organismului este de 1500-2000 calorii, în funcție de sex și stilul de viață adoptat.

Consumând atât de puține calorii, se creează un deficit caloric mare, care va determina organismul să folosească rezervele de grăsime pentru a obține energie. Pentru a da rezultate însă, este obligatoriu să urmezi dieta cu strictețe, fără nicio abatere în cele 13 zile.

Iată ce NUai voie să faci în timpul dietei daneze:

  • Nu sunt permise gustările între mese.
  • Mesele se vor lua la aceeași oră în fiecare zi – micul dejun ar trebui să fie servit la 8 dimineața, prânzul între 13-14 și cina între 17-18. După ora 18 nu se mai mănâncă nimic.
  • Nu se mestecă gumă, nici dacă este fără zahăr.
  • Nu se consumă alcool.
  • Nu sunt permise: mierea, zahărul, îndulcitorii naturali sau artificiali.

 Plan alimentar dieta daneză, pe zile 

Ziua 1

Mic dejun: o cafea neagră (fără zahăr, fără lapte)

Prânz: 2 ouă fierte și spanac gătit (fără ulei)

Cina: o friptură slabă

 

Ziua 2

Mic dejun: o cafea neagră cu o felie de pâine integrală prăjită, unsă cu puțin unt

Prânz: 200 g șuncă

Cina: o friptură slabă, salată verde (eventual, cu castravete) și o porție de fructe

 

Ziua 3

Mic dejun: o cafea neagră, o felie de pâine prăjită, unsă cu puțin unt

Prânz: 2 ouă fierte, salată de roșii și fasole verde

Cina: 1 felie de șuncă de pui și salată verde (cu castravete)

 

Ziua 4

Mic dejun: o cafea neagră, o felie de pâine prăjită, unsă cu puțin unt

Prânz: morcov crud sau gătit, cu brânză

Cina: salată de fructe (la alegere) și un iaurt simplu

 

Ziua 5

Mic dejun: morcov crud sau gătit, cu zeamă de lămâie și o cafea neagră

Prânz: pește alb la grătar cu roșie crudă

Cină: ofriptură slabă, cu salată verde

 

Ziua 6

Mic dejun: o cafea neagră, o felie de pâine prăjită, unsă cu puțin unt

Prânz: 200 g de piept de pui la grătar, fără pieliță

Cină: 2 ouă fierte, cu morcov la discreție

 

Ziua 7

Mic dejun: ceai de lămâie

Prânz: o friptură și fructe

Cină: orice

 

Ziua 8

Mic dejun: o cafea neagră, de data asta cu zahăr

Prânz: 2 ouă fierte, cu spanac gătit

Cină: o friptură de 200 g

 

Ziua 9

Mic dejun: o cafea neagră, o felie de pâine prăjită, unsă cu puțin unt

Prânz: o friptură slabă cu salată verde

Cină: 200 g șuncă de pui

 

Ziua 10

Mic dejun: o cafea neagră, o felie de pâine prăjită, unsă cu puțin unt

Prânz: 2 ouă fierte, salată de roșii și fasole verde

Cină: șuncă de pui și salată verde (cu castravete)

 

Ziua 11

Mic dejun: o cafea neagră, o felie de pâine prăjită, unsă cu puțin unt

Prânz: morcov crud sau gătit, cu brânză

Cină: salată de fructe și un iaurt natural

 

Ziua 12

Mic dejun: o cafea neagră, o felie de pâine prăjită, unsă cu puțin unt

Prânz: roșii și piept de pui pe grătar

Cină:  2 ouă fierte, cu morcov

 

Ziua 13

Mic dejun: o cafea neagră, o felie de pâine prăjită, unsă cu puțin unt

Prânz: roșii și piept de pui pe grătar

Cină:  2 ouă fierte, cu morcov

 

 La ce riscuri te expune această dietă

Fiind o dietă extrem de restrictivă din punct de vedere caloric, dieta daneză îți poate crea dezechilibre nutriționale. Dacă apar senzație de slăbiciune, amețeli sau leșin, oprește imediat dieta și mergi la medic.

Totodată, cu toate că această dietă este renumită ca fiind una cu accelerare de metabolism, oamenii de știință sunt de părere că orice dietă săracă din punct de vedere caloric încetinește metabolismul.

Revenirea la alimentația obișnuită poate declanșa recăpătarea kilogramelor în plus, ceea ce înseamnă că dieta daneză poate fi una cu efect de yo-yo.

Dacă vrei să slăbești, încearcă mai degrabă să adopți un stil de viață sănătos, o dietă echilibrată, dar și să faci mai mult sport. Doar așa vei reuși să slăbeșt în mod sănătos, cu rezultate pe termen lung și fără să îți pui sănătatea în pericol.

De asemenea, ajutorul unui nutriționist te poate face să ajungi la silueta ideală.

 

Câteva reguli simple, pe care să le respecți dacă vrei să slăbești:

  • Bea mai multă apă
  • Fă mai multă mișcare
  • Mănâncă mai multe legume
  • Nu sări peste nicio masă
  • Evită alimentele procesate
  • Nu mânca pe fond nervos, de plictiseală ori din alte motive în afară de foame
  • Micșorează-ți porțiile