Apa este vitală pentru organism, iar o hidratare corespunzătoare a acestuia are o mulțime de beneficii. Tu știi însă câtă apă ar trebui să consumi zilnic și în ce momente ale zilei? Îți vom răspune la aceste întrebări astfel încât să îți modifici rutina zilnică pentru o mai bună hidratare.

Se spune că e recomandat să bei 8 pahare de apă pe zi, adică în jur de 1920 ml. Specialiștii însă demontează mitul celor 8 pahare, fiind de părere că un bărbat are nevoie de până la 3700 ml de apă pe zi, în timp ce unei femei îi ajunge cantitatea de 2700 ml. Bineînțeles, nevoia organismului de apă diferă în funcție de stilul de viață, de efortul depus, de starea de sănătate ori de factori precum cel meteorologic.

Consumul de apă din belșug reglează tranzitul intestinal, accelerează metabolismul, controlează apetitul și asigură buna funcționare a tuturor organelor.

 În ce momente ale zilei este sănătos să bei apă  

Există anumite momente-cheie din zi în care consumul de apă este recomandat, din diverse motive. Spre exemplu, consumând apă în unele momente putem declanșa probleme precum balonarea, durerile de stomac, oboseala, consumul excesiv de mâncare și nu numai. Pe de altă parte, dacă bei apă în anumite intervale orare, poți avea mai mult de câștigat.

Iată când e cel mai indicat să bei câte un pahar cu apă:

 Bea apă dimineața, imediat după ce deschizi ochii 

Primul pahar cu apă consumat ar trebui să fie dimineața, pe stomacul gol. Mai mult decât atât, dacă vrei să te bucuri din plin de efectele apei pe stomacul gol, ar trebui să o încălzești ușor înainte de a o bea.

Dimineața, apa are un efect revigorant asupra creierului și corpului, activând funcțiile organismului mai rapid. Totodată, apa stimulează și eliminarea toxinelor și a radicalilor liberi care se acumulează peste noapte.

Pentru a lăsa apa să acționeze, e bine să amâni micul dejun cu cel puțin 30 de minute după ce o bei.

 Bea apă înainte de fiecare masă 

Consumul de apă înainte de masă umple stomacul, ceea ce înseamnă că vei mânca mai puțin. De asemenea, atunci când ești bine hidratat, stomacul este mai pregătit să primească hrana și să o digere corespunzător.

 Bea apă ori de câte ori îți este foame 

Dacă îți este foame între mese, umple un pahar cu apă și bea-l cu gurițe mici. Este foarte probabil să îți treacă senzația de sete întrucât de multe ori aceasta este confundată cu cea de foame.

Dacă ești la cură de slăbire și vrei să reduci aportul caloric consumat, mărește cantitatea de apă băută și vei observa că foamea este estompată mai ușor.

 Bea apă înainte, dar și după fiecare antrenament 

Mergi la sală, ieși la alergat sau faci exerciții în parc? Bea multă apă înainte. Cu cât temperatura la care te expui este mai mare, cu atât mai multă apă trebuie să consumi.

În timpul antrenamentelor sportive intense, se pierd multe fluide prin transpirație și urină. De aceea este indicat să se consume apă la finalul sesiunii de sport, pentru evitarea problemelor.

 Bea apă când ești bolnav 

Indiferent de afecțiunile de care suferi, apa poate fi un aliat de preț, care te va ajuta să te simți mai bine. Lichidele vor accelera procesul de eliminare a virusurilor, bacteriilor și toxinelor din organism.

Apa poate fi înlocuită în asemenea situații și de ceaiuri ori supe.

 Bea apă când ești obosit 

Dacă la orele prânzului simți că te copleșește somnul, toarnă-ți un pahar cu apă. Oboseala este unul dintre semnele prin care se manifestă deshidratarea, de aceea e important să consumi multe lichide când te simți epuizat.

 Bea apă înainte să îți faci baie 

Bea un pahar cu apă înainte de a intra în cada plină cu apă caldă. Cu cât apa este mai caldă, cu atât mai mult se vor dilata vasele de sânge din corp, iar tensiunea va scădea. Așadar, nu e de mirare că o baie în cada plină cu apă caldă are efecte relaxante, uneori chiar sedative.

 Bea apă înainte de culcare 

Un organism hidratat foarte bine înainte de culcare va fi mai puțin expus riscului de infarct, de aceea paharul de apă nu trebuie să lipsească din rutina ta nocturnă. Adesea infarcturile au loc dimineața tocmai din cauză că deshidratarea îngroașă sângele, favorizând astfel formarea unor cheaguri.

 

 Alte ponturi pentru o hidratare corectă 

Este important să îți faci un obicei din a bea apă în anumite momente ale zilei, astfel încât să reduci riscul de hidratare și totodată să beneficiezi la maximum de efectele pe care apa le are.

Iată câteva reguli de care e bine să ții cont:

  • Evită să bei apă stând în picioare pentru că astfel apa se duce direct în stomac, cu presiune mărită, și pot apărea dureri
  • Bea apa lent, cu gurițe mici, pentru că altfel riști să reduci cantitatea de oxigen din esofag
  • Atunci când faci sport, e important să bei apa treptat și în cantități reduse, pentru a nu consuma energie suplimentar