Sportul este benefic, indiferent de ora la care îl practici. Însă există anumite avantaje dacă îți începi ziua cu câteva exerciții fizice sau cu o tură de jogging prin parc.

Kevin Nelson, autorul cărții “The Runner’s Book of Daily Inspiration: a year of motivation, revelation and instruction”, obișnuiește să spună că “Orice zi se transformă într-o zi bună, atunci când alergi”. Așadar, poți practica sport la primele ore ale dimineții pentru a te asigura că vei avea o zi reușită.

Beneficiile practicării sportului dimineața

Arzi mai multe grăsimi

Dacă faci sport dimineața, pe stomacul gol, după cel puțin 8 ore în care nu ai mâncat nimic, organismul va folosi depozitele de grăsime ca sursă pentru a obține energie. Asta înseamnă că vei arde mai multe grăsimi dacă îți începi ziua cu exerciții fizice, decât dacă faci sport la finalul zilei, de pildă.

Vei mânca mai puțin pe parcursul zilei, dar și mai sănătos

Odată ce ți-ai început ziua cu efort fizic intens, te vei gândi de două ori înainte de a mai cere o porție de mâncare și vei face alegeri mult mai sănătoase. Așadar, sunt șanse mari să adopți obiceiuri alimentare mai sănătoase.

Te vei simți mai relaxat pe parcursul zilei

Pentru mulți dintre noi, diminețile la birou încep cu agitație, stres, nervozitate și alte stări din sfera negativă. Însă vei observa că atunci când practici sport dimineața vei avea o atitudine mai relaxată și vei fi chiar mai energică decât în alte zile. Așadar, exercițiile fizice matinale îți îmbunătățesc (și) performanțele de la locul de muncă.

Endorfinele eliberate în timpul sportului contribuie la starea de bine pe care o ai.

Vei deveni o persoană mai disciplinată

Persoanele matinale, care mai și practică sport imediat ce se trezesc, sunt mult mai disciplinate decât persoanele care abia se ridică din pat când le sună alarma telefonului pentru a 10-a oară. Dacă vrei să lucrezi puțin cu tine și să devii mai disciplinată, sportul la răsărit îți va fi de mare ajutor.

Vei dormi mai bine

Dacă practici sport seara, sunt șanse mari să nu te ia somnul atât de rapid pe cât ți-ai dori, din cauza endorfinelor și serotoninei eliberate în creier, precum și din cauza că organismul se află într-un ritm alert și după încheierea antrenamentului.

Pe de altă parte însă, o sesiune matinală de exerciții fizice va contribui la acumularea oboselii la final de zi, ceea ce înseamnă că vei adormi imediat ce te așezi în pat.

Pielea ta va căpăta o strălucire aparte

În zilele în care practici sport dimineața, pielea ta va fi mai strălucitoare și mai luminoasă și nu vei mai avea nevoie de machiaj. Acest lucru se datorează faptului că efortul fizic intensifică circulația sanguină la nivel cutanat, iar pielea primește nutrienții de care are nevoie mult mai rapid.

Nu uita însă să te hidratezi dacă vrei ca pielea ta să fie luminoasă, nu uscată și cu un aspect îmbătrânit.

Ce tip de exerciții să practici dimineața

Există mai multe tipuri de activități sportive pe care le poți practica dimineața – printre acestea se numără și:

  • Jogging-ul în aer liber – ieși la alergat în parcul din cartierul tău dimineața, la răsărit. Pentru a nu avea probleme, asigură-te că îți faci încălzirea musculaturii și articulațiilor înainte de a ieși din casă.
  • Yoga – o sesiune de yoga, încheiată cu una de meditație, este tot ce îți trebuie dimineața, mai ales în zilele foarte solicitante. Asanele (n.r. posturile fizice) îți vor lucra corpul, în timp ce meditația îți va pregăti mintea pentru provocările cu care vei avea de-a face pe timpul zilei.
  • Gimnastică – exercițiile precum flotările, abdomenele și genuflexiunile, dar și cele de stretching, sunt ideale la prima oră a dimineții. Avantajul acestora este că nici măcar nu trebuie să ieși din casă – le poți face în sufragerie sau pe terasa casei.
  • Înot – nimic nu poate fi mai plăcut decât o dimineață pe care o începi cu o sesiune de înot. Dacă ai în apropierea casei tale o piscină, fă-ți abonament și obișnuiește-te să mergi măcar o dată la două zile. Pentru un efect wow, fă înainte de sesiunea de înot și câteva exerciții la sala de fitness sau măcar mergi în pas alert de acasă către piscină.