Cafeaua nu este doar o sursă bună de energie, ci îţi oferă şi o cantitate bună de antioxidanţi şi nutrienţi. Iubitorii acestei băuturi s-au plictisit, însă, de amestecurile existente şi propun o combinaţie delicioasă, care este şi sănătoasă. Potrivit experţilor, câteva picături de ulei de cocos în cafea fac minuni pentru organism şi îi oferă un gust unic. Ţine, însă, cont de faptul că o dietă prea bogată în grăsimi îţi poate da multe bătăi de cap, aşa că dacă trebuie să urmezi un regim special, discută cu medicul tău înainte să încerci această băutură.

 

 Ce se întâmplă când adaugi ulei de cocos în cafea

 Uleiul de cocos este descris ca fiind una dintre cele mai sănătoase grăsimi existente şi are numeroase beneficii. În plus, cafeaua şi grăsimile saturate îţi oferă mai multă energie decât dacă o consumi neagră sau doar cu lapte. Acest lucru se datorează faptului că uleiul de cocos face parte din trigliceridele cu lanţ mediu (TLM), un tip de grăsime saturată care este mai uşor absorbită în organism şi procesată de ficat, astfel că este transformată în energie, nu în colesterol.

 

În plus, TLM-urile îţi dau senzaţia de saţietate pentru mai mult timp, ajutându-te să îţi menţii greutatea sub control. Deoarece aceste substanţe au o lungime moleculară mai mică, nu necesită bilă pentru a fi dizolvate, astfel că intră mai uşor în celule şi devin o sursă imediată de energie.

 

 Cele mai importante beneficii ale uleiului de cocos în cafea

 1. Uleiul de cocos în cafea te energizează mai repede decât o cafea obişnuită. În plus, este delicioasă, aşa că o poţi consuma fără zahăr, reducând numărul de calorii.

 

2. Dacă vrei să ai un sistem imunitar  puternic, poţi înlocui laptele cu ulei de cocos. Acesta din urmă conţine acid lauric şi acid caprilic, două substanţe care luptă împotriva viruşilor şi a altor patogeni. De altfel, proprietăţile anti-virale şi anti-bacteriene ale uleiului de cocos sunt datorate acidului lauric, care se mai găseşte în laptele matern. Acest acid influenţează şi nivelul a doi dintre hormonii digestivi care transmit creierului dacă eşti sau nu sătul.

 

3. Metabolismul devine mai lent, odată cu trecerea timpului, dar uleiul de cocos te ajută să previi această situaţie. Specialiştii au observat că oamenii care consumă cafeaua astfel ard cu 200 de calorii mai mult decât cei care nu au ulei de cocos în dietă.

 

4. Uleiul de cocos şi compuşii din cafea stimulează tranzitul intestinal şi îţi menţine sistemul digestiv sănătos. Pentru asta, însă, este nevoie să ai şi o dietă sănătoasă, săracă în fast-food şi dulciuri.

 

5. Numeroase studii au arătat faptul că uleiul de cocos te poate ajuta să creşti nivelul de coleserol bun, care îţi protejează inima. Ţine, însă, cont, că orice schimbare alimentară pe care o adopţi cu scop medical trebuie validată de medicul tău.

 

6. Atât cafeaua, cât şi uleiul de cocos te ajută să reglezi nivelul de zahăr din sânge şi să previi scăderile de glicemie. În plus, acidul lauric protejează împotriva complicaţiilor diabetului, iar cafeaua scade riscul de diabet de tip 2.

 

7. Cafeaua îmbunătăţeşte funcţiile creierului, dar şi uleiul de cocos are numeroase beneficii în acest sens. Unele cercetări au arătat că celulele din creier ale pacienţilor care suferă de Alzheimer sunt hrănite mai bine cu energie provenită din ulei de cocos.

 

 Efectele adverse ale consumului de ulei de cocos şi cafea

 

Uleiul de cocos în cafea nu este benefic, însă, pentru toată lumea. Multe persoane aleg să consume doar această băutură dimineaţa şi să renunţe la micul dejun. În aceste condiţii, se pot priva de nutrienţi importanţi, adică își pot pune sănătatea în pericol. Chiar dacă uleiul de cocos are multe vitamine şi minerale, acesta nu poate înlocui o masă echilibrată.

 

Deşi cafeaua cu ulei de cocos îţi accelerează metabolismul şi te poate ajuta să slăbeşti, s-ar putea să nu se întâmple asta, dacă nu eşti atent la numărul de calorii şi la dietă. Întotdeauna să te asiguri că ai o alimentaţie sănătoasă, care nu depăşeşte nevoile tale zilnice.

 

Anumite afecţiuni cronice, precum problemele cu fierea sau pancreatita, obligă pacientul la o cantitate limitată de grăsimi, aşa că asigură-te că nu depăşeşti recomandările medicului, dacă intri în această categorie.

 

Cât ulei de cocos ar trebui să consumi

 

Dacă vrei să adaugi ulei de cocos în cafea, începe cu o linguriţă şi amestecă-l bine. Poţi folosi chiar un blender pentru asta. După câteva săptămâni poţi creşte cantitatea de grăsime, dar numai dacă te asiguri că nu depăşeşti cantitatea zilnică recomandată (70 de grame de grăsimi pe zi la un consum de 1800 de calorii).

 

Foarte important este să alegi şi uleiul de cocos potrivit. Există două tipuri: rafinat şi nerafinat.

 

Uleiul de cocos nerafinat sau virgin este pur, extras direct dintr-o nucă proaspătă. Sunt două moduri de procesare pentru acest tip de ulei: uscare rapidă şi presare umedă. Pentru prima variantă, nuca de cocos este uscată rapid, iar apoi uleiul este stors mecanic. Pentru a doua variantă, uleiul este extras înainte de coacere. În acest stadiu ai lapte de cocos, care este, ulterior, procesat şi separat de apă prin fierbere.

 

Uleiul rafinat are o singură metodă de extragere: nuca este uscată prin coacere şi apoi este albită prin filtrare. Pentru că uleiul de cocos obţinut este mai transparent şi are un gust mai uşor, acest tip este folosit mai mult în industria frumuseţii, pentru balsamuri de păr sau alte cosmetice.

 

Pentru cafea este recomandat uleiul de cocos nerafinat.

 

 Reţetă rapidă de cafea şi ulei de cocos

 

Nu ai nevoie de multe ingrediente, pentru a prepara această băutură delicioasă. 43 de ml de cafea proaspătă, 100 de ml de apă de cocos, câteva frunze de mentă şi cuburi de gheaţă sunt de ajuns. Amestecă bine totul şi consumă băutura proaspătă.