Dieta Rina promite să te scape de cel puțin 10 kilograme, fără înfometare, în decurs de 90 de zile. Un avantaj al acestei diete constă în faptul că include toate grupele alimentare și nu privează organismul de niciun nutrient. Află cum să slăbești cu dieta Rina!

Dieta Rina este ideală pentru persoanele supraponderale, care trebuie să elimine cel puțin 10 kilograme, însă care nu își doresc să se înfometeze ori să își pună sănătatea în pericol.

Cei care au ținut dieta Rina susțin că aceasta le-a modificat metabolismul, drept urmare, kilogramele în plus nu au revenit. Așadar, chiar dacă reușești să scapi de kilogramele nedorite și să ajungi la greutatea ideală în mai puțin timp, este recomandat să ții dieta până la capăt, adică 90 de zile, dacă vrei ca metabolismul să fie modificat. Altfel, riști să te îngrași la loc la scurt timp după ce slăbești.  Dacă te hotărăști să urmezi acest regim, discută cu medicul și ai grijă ca întotdeauna să îi oferi organismului nutrimentele de care are nevoie. Nu îl priva de vitamine și minerale, fă mișcare și fă-ți constant analize, pentru a te asigura că nu te expui unui deficit nutrițional.

Reguli Dieta Rina

Dieta Rina mizează pe 4 categorii de alimente: proteine, legume, vitamine și carbohidrați. Pe rând, în fiecare zi vei avea voie să consumi alimente dintr-o singură categorie. Indiferent de zi și de categoria de alimente permise, micul dejun va consta întotdeauna într-o masă de fructe proaspete – zaharurile din fructe vor oferi creierului glucoza necesară pentru a funcționa așa cum trebuie până la următoarea masă, fără să fie nevoie de o gustare.

Prima zi este întodeauna de proteine, apoi urmează ziua de legume , cea de carbohidrați și ultima zi este cea de vitamine. Este extrem de important să se respecte această ordine. Acest ciclu de 4 zile se va repeta preț de 90 de zile.

Lichidele sunt foarte importante așa că trebuie să consumi apă din belșug pe perioada curei de slăbire. Ai voie să bei și o ceașcă de cafea neîndulcită dimineața, precum și 2 cești de ceai neîndulcit pe parcursul zilei.

Este important de menționat că la finalul fiecărei luni, adică o dată la 29 de zile, se recomandă o zi de detoxifiere, în timpul căreia nu se vor consuma alimente, ci numai apă.

Alte reguli ale dietei Rina:

  • Se vor respecta anumite intervale orare pentru ca dieta să aibă rezultate – așadar micul dejun se va lua între 7 – 10 AM, prânzul între 12 – 2 PM, iar cina între 6 – 8 PM
  • Nu sunt permise gustările între mesele principale ale zilei
  • Se recomandă adoptarea unui stil de viață activ, din care sportul să facă parte, pe perioada curei de slăbire

Ziua 1 – proteine

Mic dejun: fructe

Prânz: o porție de 200 de grame de proteine

Alimente recomandate: carne de pui, de curcan sau pește (carnea trebuie să fie gătită la aburi, la cuptor, pe gratar sau fiartă), ouă (maximum 3), brânză cottage (200 g), lapte.

Atât carnea, cât și brânza, pot fi servite cu salată asezonată cu sare, piper și ierburi aromatice, însă fără ulei.

Opțional, poți mânca și 200 ml supă clară ori o felie de pâine, dacă simți că nu te-ai săturat deloc.

Cina: 100 g de proteine

La ultima masă din zi se pot consuma aceleași alimente ca la prânz, însă cantitatea va fi înjumătățită.

Ziua 2 – legume (amidonoase)

Mic dejun: fructe

Prânz: orice fel de legume (la aburi, pe grătar, fierte sau gătite la cuptor), asezonate cu sos de roșii și salate proaspete

Exemple legume: fasole, păstăi, porumb, linte, morcov, cartof.

Opțional, se poate mânca și o felie de pâine, însă e mai bine fără.

Și orezul poate fi consumat întrucât face parte din categoria alimentelor amidonoase. Acesta poate fi asezonat cu sare și ierburi aromatice și poate fi consumat cu roșii gătite, dar și cu o porție de salată.

Cina: se va consuma același lucru ca și la prânz, însă cantitatea va fi înjumătățită.

Ziua 3 – carbohidrați

Mic dejun: fructe

Prânz: paste, lasagna, cușcuș, pizza (fără mozarella și carne) sau orice produs de patiserie, servite alături de sos de roșii, sos pesto sau ierburi aromatice.

Cina: 2 felii mici de tort sau chec/ 3 cupe de înghețată și 4 cubulețe de ciocolată neagră/ un produs de patiserie.

Ziua 4 – vitamine

Se vor consuma fructe, legume, nuci și semințe din 2 în 2 ore, în cantități nelimitate.

Avantaje dieta Rina

Printre avantajele dietei Rina se numără următoarele:

  • Poți mânca o gamă variată de alimente, nefiind o dietă foarte strictă
  • O dată la 4 zile, ai voie să mănânci dulciuri, dar și produse de patiserie (în ziua de carbohidrați)
  • Nu te înfometezi și nu îți privezi organismul de nutrienți
  • Poți slăbi între 10 și 20 de kilograme în decursul a 3 luni
  • Kilogramele în plus nu revin după ce se termină cura de slăbire întrucât acestea sunt eliminate treptat, prin modificarea metabolismului

Dezavantaje dieta Rina

Dezavantajele acestei diete sunt puține:

  • Slăbirea nu este rapidă (nu este tocmai un dezavantaj pe termen lung)
  • Este o dietă disociată întrucât prânzul coincide cu cina, așadar persoanele gurmande pot avea de suferit

Indiferent de dieta pe care o urmezi, este esențial să nu faci excese de niciun fel, să te hidratezi corespunzător și să faci sport. Dacă apar simptome neplăcute, oprește dieta și mergi la medic pentru un consult de specialitate.