Oricât de mult te-ai odihni, senzația de oboseală persistă? E posibil ca oboseala să fie un simptom al deficitului de magneziu, pe care îl poți combate cu ușurință consumând aceste 5 alimente în mod regulat!

 Pui mereu oboseala pe fondul stresului de la serviciu ori a stilului de viață alert pe care îl ai, însă trebuie să știi că de multe ori oboseala poate avea și alte cauze – de pildă, lipsa de magneziu. Și deficitul de fier, de potasiu, ori cel de vitamina B12 sau acid folic se pot manifesta prin stări accentuate de oboseală, de aceea este bine să îți faci întotdeauna analizele anuale.

Lipsa de mangneziu poate fi suspectată dacă apar simptome precum epuizarea, slăbiciunea musculară, crampele musculare – așa numiții cârcei, apatie sau anxietate ori bătăi neregulate ale inimii. Dacă ai de-a face cu asemenea probleme, nu ar fi rău să suplimentezi consumul de alimente bogate în magneziu, pentru a te asigura că organismului nu îi lipsește.

În cazul în care te întrebi de ce ai putea avea de-a face cu lipsa de magneziu, există mai multe variante: ai ținut o cură de slăbire foarte drastică, urmezi un tratament pe bază de antibiotice sau antidiuretice, care îți poate crea acest deficit sau ai probleme de sănătate ce favorizeaza deficitul de magneziu.

Alimente bogate în magneziu 

Un adult are nevoie de 400 mg de magneziu pe zi, așa că este foarte important să introducem în dieta noastră surse de magneziu.

Iată ce alimente au un conținut foarte mare de magneziu și nu ar trebui să lipsească din dieta ta:

 Migdale

O cantitate de 100 de grame de migdale vine la pachet cu 270 mg de magneziu, așa că migdalele nu ar trebui să lipsească din alimentația ta. Le poți consuma ca atare, între mese, pe post de gustare, dar și sub formă de lapte de migdale, eventual preparat chiar de tine, acasă.

 Semințe de dovleac

Nici semințele de dovleac nu se lasă mai prejos, 100 de grame având 262 mg de magneziu. Acestea pot fi consumate ca gustare, dar pot fi încorporate și în salate.

 Ciocolata neagră

Acum ai scuza perfectă pentru a mânca ciocolata. O cantitate de 100 g de ciocolată neagră (peste 80% cacao) îți aduce un aport de 176 mg de magneziu, adică o cantitate deloc neglijabilă.

 Alune

Și alunele au o concentrație mare de magneziu – 168 mg/ 100 g. Așadar, trece-le pe lista de alimente pe care să le consumi în mod regulat. Mare atenție însă, sunt sănătoase alunele crude și nesărate, nu cele prăjite în crustă de sare.

 Popcorn

Prepară popcorn la tine acasă, fără ulei și cu puțină sare, și vei beneficia de un aport de 151 mg de magneziu/ 100 de grame.

Alte alimente bogate în magneziu sunt: spanacul, fasolea neagră, avocado, somonul, chefirul, bananele sau smochinele.

Magneziul: beneficii și proprietăți

Magneziul este un mineral vital pentru funcționarea organismului, pe care îl poți asimila doar din surse externe. Bărbații au nevoie de 400 – 420 de mg/zi, iar femeile de 320 – 360 de mg/zi, pentru a nu suferi de un deficit.
Consumul de alimente bogate în magneziu este cea mai bună modalitate de a-ți lua doza zilnică, dar și suplimentele pot fi o variantă. Nu le lua, însă, decât cu recomandarea medicului și numai după ce ai făcut o analiză care arată clar că ai nevoie de acest mineral.

Magneziul este esențial pentru sute de procese metabolice și influențează multe alte funcții biologice – de la producerea de energie la apariția unor proteine importante, precum ADN-ul. Printre cele mai importante surse de magneziu se numără legumele, nucile, semințele și legumele cu frunze verzi, dar cantități mici se regăsesc și în carne și pește. În ciuda importanței sale, studiile arată că aproximativ 50% din populația Europei și Americii suferă de lipsă de magneziu. Această problemă poate duce la numeroase afecțiuni cronice, de la diabet de tip 2 la boli de inimă sau Alzheimer.

Magneziul joacă un rol importanta și în performanța sportivă. În timpul exercițiilor fizice ai nevoie cu 10 – 20% mai mult magneziu decât atunci când te odihnești. În plus, acest mineral ajută la circulația zahărului în mușchi și la distribuția acidului lactic, care se poate depune în timpul sportului și poate cauza oboseală crescută.

Și creierul tău are nevoie de acest mineral esențial, iar studiile au arătat că oamenii care au un deficit de magneziu au și un risc mai ridicat de a suferi de depresie. De altfel, specialiștii sunt de părere că „alimentele moderne”, foarte procesate și sărace în magneziu, reprezintă una dintre principalele cauze ale depresiei.

Cercetările au arătat că pacienții hipertensivi, care au luat 450 mg de magneziu pe zi, au observat o scădere a tensiunii arteriale. Nu există, însă, efecte asemănătoare la oamenii cu un nivel normal al tensiunii arteriale.

O cantitate mică de magneziu în organism crește riscul apariției inflamației cronice, mai spun cercetătorii. Cu timpul, această problemă poate duce la îmbătrânire prematură, obezitate și la alte afecțiuni cronice. Magneziul reduce markerii inflamatori, precum nivelul Proteinei C reactive, și oferă alte beneficii importante.

Alte strategii pentru a combate oboseala cronică 

Pentru a combate senzația de oboseală permanentă, este important să ai o dietă echilibrată și completă, care să nu excludă anumite grupe alimentare. Pentru a avea energie, este esențial să te hrănești corespunzător. Evită excesul de cofeină și alcool, precum și consumul de zaharuri – acestea îți pot da impresia, pe moment, că te ajută să îți recapeți energia, însă de fapt accentuează oboseala.

De asemenea, hidratarea joacă și ea un rol important – consumă multe lichide, fie că vorbim, despre apă, ceaiuri sau supe.

Sportul trebuie să facă parte din viața ta dacă îți dorești să ai energie pe tot parcursul zilei. Fă-ți un obicei din a merge la sală sau aleargă în parc, fă exerciții acasă ori alege ce altă activitate îți face plăcere; important este să faci cât mai multă mișcare.

Somnul nu trebuie neglijat, fiind cel mai important în reducerea stărilor de oboseală. Ideal ar fi să dormim între 7-8 ore pe noapte.

Dacă adopți un stil de viață echilibrat și respecți toate recomandările din acest articol, oboseala va deveni o simplă amintire. Ai grijă de tine, ascultă semnalele pe care ți le transmite corpul tău și nu vei avea probleme. Oboseala este maniera prin care organismul încearcă să îți transmită că greșești undeva.