Harta emoțională a durerii ne arată unde putem resimți, la nivel fizic, suferințele emoționale. Trăirile interioare pot cauza dureri fizice precum cea de spate, dureri de cap sau dureri în zona inimii.

Specialiștii în neuroștiință cognitivă au descoperit că emoțiile trăite au un impact direct asupra modului în care ne simțim. Ce simțim și ce gândim ne modifică temperatura corpului, ritmul respirației și pot cauza totodată o serie de dureri fizice. Cu cât emoțiile sunt mai intense, cu atât mai puternice sunt efectele resimțite la nivel fizic.

Fiecare trăire pe care o avem are o anumită frecvență energetică, care se propagă în organism și declanșează o serie de reacții. Emoțiile negative precum teama, furia, anxietatea sau durerea cauzată de pierderea cuiva drag sunt cele care provoacă cel mai des probleme fizice. Din punct de vedere energetic, creierul uman percepe durerea emoțională și pe cea fizică în mod similar.

Atunci cănd trăirile interioare negative persistă mult timp, pot determina chiar îmbolnăvirea individului. Neurotransmițătorii din creier sunt conectați cu hormonii, cu celulele sistemului imunitar, precum și cu organele interne. Așadar, nu e de mirare că gândurile și trăirile negative pot cauza dureri și boli. Pe de altă parte însă, gândurile pozitive și emoțiile plăcute contribuie la starea de bine și pot favoriza vindecarea în caz de boală.

Harta emoțioanlă a durerii – ce trăiri interioare trădează durerile tale

Harta emoțională a durerii te ajută să îți dai seama ce trăiri interioare îți provoacă probleme la nivel fizic. În acest fel, vei înțelege asupra căror aspecte din viața ta trebuie să lucrezi, pentru a te simți mai bine.

Durere de cap: stres intens, tensiune.

Dureri în zona cefei: încăpățânare, rigiditate, refuzul de a privi lucrurile și din altă perspectivă.

Dureri de umeri: te simți copleșit de viață și de lucrurile care ți se întâmplă, nu ești dispus să te zbați mai mult.

Dureri de coloană în zona cervicală: te simți neiubit, nesprijinit din punct de vedere emoțional.

Dureri de coloană în zona de mijloc: senzație accentuată de vinovăție, ești blocat în trecut și nu poți merge mai departe.

Durere de coloană în partea de jos: teama de sărăcie, te îngrozește gândul de a rămâne fără bani.

Durere de coate: ești nevoit să faci schimbări majore și te simți copleșit de provocări.

Durere la nivelul încheieturilor: e semn că trebuie să mergi mai departe.

Durere de șolduri: teama de a lua decizii majore.

Durere de genunchi: ești dominat de mândrie și ego, rigid, temător și nu ești dispus să schimbi nimic la tine.

Durere de glezne: vină copleșitoare, care nu te lasă să te bucuri de lucrurile bune care ți se întâmplă.

Dureri la nivelul monturilor: incapacitatea de a te bucura.

Artrita: te simți neiubit.

Inflamație: teamă și stare de nervi accentuată.

Senzație de slăbiciune, amețeli: nevoia de odihnă mintală, de repaus.

Probleme cu ficatul: resentimente, incapacitatea de a lăsa trecutul în urmă.

Cum să combați trăirile interioare care îți provoacă dureri fizice

După ce analizezi harta emoțională a durerii, îți vei da seama care sunt emoțiile negative care îți provoacă probleme. Pentru a remedia aceste dureri ori pentru a le preveni, trebuie să te lupți cu trăirile interioare care le declanșează.

Meditația, activitățile relaxante, hobby-urile și rugăciunea sunt exemple de activități cu ajutorul cărora poți ține în frâu emoțiile negative, astfel încât acestea să nu mai aibă niciun ecou asupra sănătății fizice.

Teama exagerată și îngrijorarea pot fi combătute cu ajutorul psihoterapiei cognitiv comportamentale, prin respirația abdominală practicată pe parcursul zilei, precum și prin repetarea frazei “sunt în siguranță, sunt calm și totul va fi bine”.

Senzația de vină poate fi combătută prin resemnare. Acceptă lucrurile așa cum sunt și încearcă să te mulțumești cu ceea ce ai. Repetă “fac tot ce pot și nu trebuie să mă simt vinovat dacă lucrurile nu decurg așa cum îmi doresc”.

Irascibilitatea poate fi combătută prin tehnici de relaxare. Yoga și meditația sunt în mod deosebit eficiente în combaterea nervozității.

Dacă te simți copleșit de trăiri interioare negative, caută ajutorul unui specialist pentru a îți regăsi echilibrul. Un psiholog îți poate fi de mare ajutor în acest sens.

Orice emoție negativă care persistă are un impact asupra sănătății fizice. Pentru a nu te expune riscului de îmbolnăvire din cauza trăirilor intense pe care le ai în fiecare zi, e bine să îți găsești echilibrul emoțional și să încerci să îl menții.