Chiar dacă totul merge bine în viața ta, este posibil să ai momente în care te simți singur și îți este greu să te apropii de ceilalți.  Ritmul rapid în care trăim și lucrurile care se întâmplă în jurul tău te pot copleși și îți pot da sentimentul că nu te poți conecta cu nimeni.

Dacă treci printr-o astfel de stare, iată 10 metode care te vor ajuta să te simți mai bine:

1. Nu te învinovăți

Faptul că ai anumite sentimente, fie ele și negative, nu sunt un motiv de vinovăție. Fii îngăduitor cu tine însuți, permite-ți să greșești, să te simți obosit sau trist. Gândește-te la tine din exterior, imaginează-ți ce i-ai spune unui prieten care se află în situația ta. Încurajează-te să treci peste, în loc să îți aduci reproșuri.

2. Ține minte că viața are suișuri și coborâșuri

În ciuda aparențelor, nimeni nu are o viață perfectă. Tristețea, singurătatea, sunt sentimente temporare, care trec așa cum vin. Odată ce accepți că starea ta nu este permanentă, îți va fi mai ușor să mergi mai departe.

3. Treci peste presiunea socială

Uneori, te poți simți singur pentru că încerci să fii ceva ce nu ești. Ia-ți un timp de introspecție și încearcă să descoperi care sunt lucrurile cu adevărat importante pentru tine.

Când ești sincer cu tine și îți pui nevoile și dorințele pe primul plan, fără să îți faci griji de presiunea socială, vei reuși să te conectezi cu cei din jur într-un mod autentic și vei găsi oameni cu o gândire asemănătoare cu a ta.

4. Vorbește despre singurătate cu prietenii

Nu este întotdeauna ușor să vorbești despre sentimentele tale cu cei din jur, însă, cu siguranță, merită. Gândește-te la un prieten în care ai încredere și spune-i prin ce treci. S-ar putea să descoperi în acea persoană un adevărat sprijin, care te poate face să râzi, îți oferă sfaturi și este dispus să te asculte fără să te judece.

5. Relaxează-te făcând ceva ce îți place

Senzația de singurătate poate fi o consecință a faptului că ai impresia că tot ce faci pe parcursul unei zile este pentru ceilalți, în timp ce nimeni nu își face timp să te ajute pe tine. Organizează-ți programul în așa fel încât să incluzi și un timp pe care îl dedici activităților personale. Poate fi vorba de citit, uitat la filme, plimbări în parc, orice te face să te relaxezi și să te desprinzi de stresul cotidian.

6. Încearcă activități creative

Pictează, fă un puzzle, croșetează, încearcă să faci origami, construcții din scobitori sau orice activitate care presupune crearea unui obiect. Aceste activități te vor determina să te concentrezi asupra lor, uitând de problemele tale și îți vor produce o satisfacție foarte mare la final, când vei vedea ce ai realizat.

7. Ajută pe cineva

Să îi ajuți pe cei din jur îți va îmbunătăți starea de spirit, deoarece te va face să te concentrezi asupra altor oameni, în loc să te gândești doar la problemele tale. De asemenea, ajutând pe cineva vei crea o legătură specială între voi doi, care îți poate diminua senzația de singurătate.

8. Fă cunoștință cu oameni noi

Dacă simți că nu ai persoane apropiate în jurul tău, încearcă să urmezi un curs sau să te înscrii la un club unde vei întâlni oameni cu aceleași preocupări ca ale tale.

Alteori, poate că simți pur și simplu nevoia să fii într-un spațiu cu oameni, fără să ai neapărat un contact direct cu ei. În acest caz, poți merge la cinema, la teatru sau în parc. Vei fi, astfel, înconjurat de oameni cu care împarți aceeași experiență, fără să te simți presat să socializezi.

9. Ai grijă la programul de somn

Unul dintre cei mai comuni factori ai singurătății este un program neregulat de somn. Oboseala acumulată îți dă o dispoziție proastă, te face predispus la probleme de sănătate și te epuizează într-atât, încât orice inconveniență te poate face să cazi într-o depresie. De aceea, este esențial să faci tot posibilul să îți formezi un program regulat pe parcursul zilei și să te asiguri că dormi suficient.

10. Apelează la ajutor specializat

Dacă starea de singurătate persistă și simți că nimic din ce faci ca să o depășești nu te ajută, nu te teme să apelezi la un ajutor specializat. Așa cum este normal să mergi la doctor când ai o afecțiune fizică, și afecțiunile psihice pot fi îngrijite cu sfaturile corecte, oferite de un specialist.