Organizarea casei nu mai poate fi amânată – acum nu numai că timpul îți permite să te ocupi de acest aspect, însă ai nevoie mai mult ca niciodată ca lucrurile să fie așezate la locul lor, pentru că îți petreci timpul numai acasă.

Fă-ți șederea în casă mai plăcută, asigurându-te că te bucuri de tot confortul. Poți face asta prin organizarea eficientă a întregii case.

Organizarea casei, încăpere cu încăpere

  1. Organizarea bucătăriei

În perioada de izolare din cauza pandemiei de Covid-19, cu toții gătim mai mult. Cei care înainte de pandemie nu știau să gătească, în mod cert au învățat acum, iar cei care găteau deja, s-au perfecționat.

Întrucât o mare parte din zi ne-o ocupăm cu gătitul, e bine să începem organizarea casei cu bucătăria. Scoate tot ce ai în dulapurile din bucătărie, renunță la produsele expirate sau pe care nu le folosești și aranjează totul în ordine.

Folosește cutii și organizatoare cu sertare pentru a depozita ingredientele din dulapuri, dar și accesoriile de bucătărie. În acest fel, vei menține totul în ordine mai ușor și totodată vei avea mereu la îndemână lucrurile de care ai nevoie.

Folosește etichete pentru toate cutiile din dulapuri, astfel încât să ai totul pus pe categorii: condimente, esențe pentru prăjituri, paste, produse de curățenie, saci de gunoi.

O altă idee pe care merită să o pui în practică este aceasta: depozitează zahărul, sarea, mălaiul, făina, orezul, semințele de chia sau orice alte ingrediente ai în cantități mai mari, în borcane transparente pe care le poți ține pe un raft, la vedere. Vei economisi mult timp în acest fel și totodată vei oferi bucătăriei tale un aer cool.

Foto: Pinterest

  1. Curățenie generală în birou

Biroul este a doua cea mai frecventată zonă din casă în această perioadă, dacă te numeri printre cei care lucrează de acasă. Așadar, e bine să pui totul în ordine în această încăpere, pentru a îți face timpul petrecut în birou mai plăcut și, de ce nu, pentru a fi mai productiv.

Începe cu sertarele. Scoate tot, selectează ce păstrezi și ce arunci sau donezi. Pentru a avea lucrurile organizate în sertare, folosește fie un organizator pentru sertar, fie cutii și recipiente mici, în care poți depozita lucrurile pe categorii – o cutie pentru cabluri, una pentru pixuri, alta pentru post-it-uri și tot așa.

Renunță apoi la lucrurile de pe birou – această suprafață ar trebui să fie cât mai liberă, astfel încât să ai loc să lucrezi. Poți lăsa cel mult o ramă foto, o agendă și un pix.

Dacă spațiul în care se află biroul este prea aglomerat, poate e timpul să investești într-un dulap, o bibliotecă sau măcar în câteva rafturi. În acest fel, vei putea să organizezi totul mult mai ușor.

Foto: Pinterest

  1. Ordine în dressing

Profită de timpul pe care îl ai la dispoziție pentru a îți face o selecție atentă a hainelor. Cele pe care nu le mai porți dar se află într-o stare bună, le poți dona. Hainele, accesoriile și încălțările uzate le vei arunca. Piesele pe care le porți încă le vei aranja frumos și le vei așeza în dressing pe categorii – bluze, jeanși, fuste, pantaloni.

Cu cât dressingul tău e mai aerisit, cu atât îți va fi mai ușor să creezi ținute bune. Un șifonier aglomerat, plin de haine vechi, pe care nu le mai purtăm, nu ne ajută cu nimic, ba chiar ne încurcă pentru că ne face să pierdem mult timp atunci când vrem să alcătuim o ținută și nu găsim cu ușurință piesele dorite.

În sertare poți folosi organizatoare pentru a menține ordinea mai ușor, dar și pentru a vedea mai bine piesele pe care le ai.

Foto: Pinterest

  1. Organizarea băilor

Și în băi trebuie să faci curățenie, să arunci tot ce nu folosești sau este exprirat și să aranjezi pe categorii toate lucrurile.

Asigură-te că lași la îndemână un kit de dezinfectare alcătuit dintr-o sticlă de dezinfectant, una de spirt și una de clor, cu ajutorul cărora să poți curăța suprafețele ori de câte ori ai ocazia.

Foto: Pinterest

  1. Ordine în living și pe hol

Livingul este spațiul de relaxare pe care trebuie să îl împarți cu toată familia în această perioadă. De aceea e bine să îl organizezi în așa fel încât curățenia să fie menținută ușor.

Umple canapeaua din living cu perne și pături, pentru ca toată lumea să se simtă bine. Mășuța de cafea o vei ține cât mai liberă, astfel încât fiecare membru al familiei să își poată ține pe ea o băutură. Pe această măsuță ar fi bine să se regăsească o soluție dezinfectantă pentru mâini. Revistele le vei depozita într-o cutie, iar cărțile le vei aranja frumos în bibliotecă.

Pe hol ar trebui să faci un loc special în care să ții măștile, mănușile, dezinfectant, dar și un coș de gunoi, astfel încât atunci când cineva pleacă sau se întoarce acasă să aibă totul la îndemână.

Foto: Pinterest

  1. Organizarea dormitorului

E recomandat ca în perioada aceasta de distanțare socială să îți păstrezi obiceiul de a petrece mai multe ore în pat, în dormitor, doar în weekend. În cursul săptămânii, evită dormitorul pe timpul zilei. Leneveala în pat, până la ore târzii, mai multe zile la rând, poate favoriza stările depresive.

Însă e bine să ai dormitorul cât mai bine organizat, pentru a te simți și odihni bine. Scoate tot din noptiere și comodă, aruncă lucrurile inutile și organizează-le pe categorii pe cele de care încă mai ai nevoie.

Pe noptiere e bine să păstrezi doar lucrurile pe care le folosești zilnic – nu le încărca cu tot felul de obiecte inutile și decorațiuni.

Foto: Pinterest

După ce termini organizarea casei (nu îți va lua mai mult de o săptămână), adevărata provocare este să reușești să menții lucrurile în ordine, mai ales în perioada aceasta în care toată familia este acasă. Însă vei reuși dacă îți faci un obicei din a acorda zilnic o jumătate de oră rearanjării fiecărui lucru la locul său. O casă curată și ordonată îți va da starea de bine de care ai nevoie atât de mult în perioada de distanțare socială.