Încă din cele mai vechi timpuri, latinii erau de părere că o minte sănătoasă are nevoie de un corp sănătos – “mens sana in corpore sano”. Asta înseamnă că preocupându-ne de bunăstarea trupului, putem menține mintea în parametri optimi. Și cum putem menține corpul sănătos, dacă nu prin sport?

 

 Ce beneficii are sportul pentru minte 

Îmbunătățește dispoziția și are efecte similare unui antidepresiv

Exercițiile fizice determină creierul să elibereze endorfine, secretând mai multă dopamină și serotonină, despre care se știe că sunt neurotransmițătorii responsabili cu starea de bine, cu fericirea. Așadar, sportul are abilitatea de a produce modificări în chimia creierului, îmbunătățind instantaneu și vizibil dispoziția. De aceea psihologii și psihiatrii recomandă persoanelor care suferă de depresie ori anxietate să facă sport zilnic.

 Îmbunătățește memoria

Exercițiile de tip aerobic activeaza zona din creier denumită hipocamp, care este responsabilă cu memoria și capacitatea de învățare. Așadar, cu cât faci mai mult sport, cu atât mai mult va avea de câștigat memoria ta.

 Sporesc puterea de concentrare

Sportul are un impact major și asupra puterii de concentrare, ajutându-te să îți disciplinezi mintea. Sporturile care necesită menținerea echlibrului sunt cele mai benefice din punct de vedere al măririi puterii de concentrare. Yoga, mersul pe bicicletă sau tai-chi-ul sunt recomandate din acest punct de vedere.

 Încetinește declinul funcțiilor cognitive

Multe studii făcute în domeniu au arătat că practicarea activităților sportive în mod regulat are efecte benefice asupra funcțiilor cognitive. De pildă, un studiufăcut de către cercetătorii de origine italiană arată că sportul are efect protector împotriva degradării neuronale și a pierderii funcțiilor cognitive specifice înaintării în vârstă. Așadar, făcând zilnic mișcare poți preveni sau măcar amâna demența senilă.

Pentru ca funcțiile cognitive să fie întreținute, nu ai nevoie de mai mult de 30-45 de minute de mișcare moderată (de pildă, plimbări în ritm alert) de 3 ori pe săptămână.

 Reduce impactul stresului asupra minții

Atunci când te implici într-o activitate fizică, adică în timpul antrenamentului zilnic, mintea reușește să se detașeze de grijile și stresul cotidian. Așadar, te vei putea relaxa și nivelul de stres din organism va suferi o scădere drastică.

 Sporește stima de sine

Pe măsură ce corpul devine mai puternic datorită sporturilor practicate, și stima de sine va crește. Totodată, sportul îți va modela corpul, ceea ce înseamnă că vei arăta mai bine, deci încrederea în propria persoană va crește.

 Ce beneficii are sportul pentru trup 

Fortifică musculatura, întărește articulațiile și menține mobilitatea organismului

Exercițiile fizice lucrează musculatura și articulațiile, menținându-le puternice în ciuda trecerii anilor. Flexibilitatea corpului obținută prin sport împiedică apariția unor probleme precum hernia de disc, durerile de spate ori durerile articulare.

 Te ajută să slăbești, dar și să îți menții greutatea

Indiferent de sportul ales, un lucru este sigur: vei ajunge mai ușor la greutatea mult visată. Asta pentru că exercițiile fizice nu numai că ard calorii, însă totodată accelerează metabolismul.

Așadar, alegând un stil de viață sănătos, din care mișcarea face parte, vei reuși să slăbești, dar și să îți menții greutatea.

 Îți asigură un somn odihnitor

Dacă ai probleme cu somnul, poți uita de ele făcând sport în fiecare zi. Activitatea fizică de orice fel te ajută să adormi mai rapid, dar și să te odihnești mai bine, combătând astfel insomniile.

Nu se recomandă sportul seara târziu, înainte de culcare, pentru că te va energiza și va avea efectul invers – asta înseamnă că nu vei putea adormi imediat.

 Fortifică sistemul imunitar și previne îmbolnăvirea

Sportul susține activitatea sistemului imunitar, făcând organismul mai puternic în fața virusurilor și bacteriilor.

Așadar, dacă vrei să ai un organism sănătos, e obligatoriu să practici sport în mod regulat.

 

Probabil că știai deja multe dintre efectele benefice ale sportului prezentate mai sus, însă nu strică să îți amintești importanța sportului pentru sănătatea fizică și mintală.

Nu este ușor să îți faci timp pentru sport în fiecare zi, însă odată ce îți intri în ritm, lucrurile vor veni de la sine.

Dacă lucrezi până târziu, seara, ar trebui să îți stabilești antrenamentul dimineața, înainte de a pleca de acasă. Te poți trezi cu o jumătate de oră mai deveme decât de obicei, astfel încât să ai timp să ieși la alergat sau să faci câteva exerciții de gimnastică chiar și acasă.